Estic força depre per culpa de...
Hola em dic Xènia, tinc 14 anys i últimament estic força depre a causa del bullying que em fan.
Uns nens de la classe porten des de 1r ESO fent-me bullying perquè porto el cabell tallat ben curt, a lo chico, i tinc una forma vastant peculiar de vestir. I ara no numes es posen en mi per la forma que porto el cabell o la forma de vestir sinó, en la forma de parlar si semblo un nen, que si m'he d'afaitar, i d'altres coses com fer-me fora d'un grup perquè segons ells no sóc una noia. I l'última cosa que m'ha passat ha estat que em va venir un nen d'aquest i em va agafar per el coll i una mica més i em comença a pagar, aixó s'ho fan entre ells i en diuen pillar.
Que puc fer per no deprimir-me, ja he parlat amb la psicòloga de l'escola més d'un cop, amb el meu tutor amb els meus pares i no hi ha manera de que superi aquest moment. I no em digueu que passi d'ells periquè ho porto intentant des de 1r d'ESO i encara no ho he aconssegit.
Gràcies per l'ajuda!
InterPersonal

Hola Xènia!
Gràcies per escriure'ns, sóc la Laia Sala, psicòloga del Servei de Consulta Jove d'Interpersonal.
Doncs ens sap molt greu que tinguis tot aquest patiment. Primer de tot et direm que continuïs insistint amb els teus pares i els teus professors, perquè si això et fa estar malament, la seva feina és protegir-te i donar-te suport. Els adults que teniu al costat us han d'ajudar, per tant, reclama la seva ajuda.
Per altra banda, és important que tu et sentis valenta. No acceptis cap mena d'agressió. Sabem que és difícil, però t'has de mantenir ferma: "això és desagradable", "és una falta de respecte", "no pots tractar així a una persona". Envia una frase d'aquest tipus als teus agressors, sense apujar la veu ni tampoc amb por. Ells t'han de veure valenta i que tu marques els límits. Si sobrepassen els límits i tu no hi pots fer front, hauràs de demanar ajuda. No pots permetre que et tractin així, i ho has de fer saber!
Una abraçada plena de força!
Laia Sala
www.consultajove.cat