Tinc papada
Hola
Sóc una noia de 13 anys (acabats de fer), i la meva conuslta seria que tinc una mica de papada i magradaria treure-me-la.
Us explico jo menjo norma no tinc cap precupació en ser més prima ni res jo em vec normal, però el problema es que tinc una mica de papada i aixo no m'agrada, i m'agradaria que em diguesiu si es pot treure. Si es aixi com?
Gràcies i petons.
Laura Medrano

Bon dia!!
La papada és deguda a molts factors i sobretot a factors genètics. Mira si els teus pares, avis, besavis (si en tens) tenen molta papada i pregunta'ls-hi si de joves també en tenien. Si és així, és absolutament normal que tu també en tinguis una mica.
A part d'això, la papada també pot venir donada per problemes de sobrepès o de flaccidesa. Dius que no tens problemes amb el pes i per tant no has d'intentar fer cap dieta. T'aconsellem que facis un parell d'exercicis per tonificar la zona de sota el coll i així reduir-la una mica:
- Gira el cap de costat cap a la dreta, estigues 10 segons en aquesta posició i després gira'l cap a l'esquerra i estigues 10 segons més. Veuràs que la zona de la papada s'estira.
- Agafa una piloteta i posa-la a sota el coll. Pressiona amb el coll cap avall fent que la pilota s'aguanti entre el teu coll i la barbeta. Estigues en aquesta posició una estona i fes pressió amb el coll.
Has d'intentar fer aquests exercicis un parell de cops al dia cada dia, ja que sinó difícilment veuràs cap canvi. A més, t'aconsellem que et posis crema hidratant a la cara i coll, ja que així les cèl·lules estaran ben hidratades.
De totes maneres no et preocupis gaire per la papada, i encara menys si en tens molt poca ja que és normal en moltes persones. Segur que t'hi fixes molt més tu que no pas les altres persones així que no li donis tanta importància.
Una abraçada,
Laura Medrano