estudiis!!!
som al tercer trimestre i nomes e suspes dos examens. pero aquests dos suspensos fan que tingui por de suspendre. estic molt nerviosa el dia abans quan estudio i a l'hora de l'examen. i crec que potser fallo coses per estar nerviosa. que puc fer per no posarme tan nerviosa i fer els examens relaxada sense por a suspendre?
InterPersonal

Hola n75!
En primer lloc has de tenir present que posar-se nerviosa quan fem un examen important, és completament normal. Si no estàs tan pendent d'aquests nervis i et centres en l'examen i en tot el que has estudiat, veuràs com de mica en mica et vas sentint més tranquil·la.
Els dies abans de l'examen estudia molt, aprofita bé el temps, fes-te esquemes, demana que algú et pregunti la lliçó, etc. de manera que vagis ben segura que t'ho saps tot molt bé! Si necessites un suport extra per treure l'examen, demana ajuda (als teus pares i professors)! El dia abans de l'examen sopa bé i vés a dormir d'hora (és molt important descansar bé abans d'un examen important). Al matí quan et llevis esmorza amb força i a fer l'examen! Quan te'l donin, en lloc de fixar-te en les preguntes que no saps (que això posa molt nerviosa), comença per aquelles que sí que saps, amb calma, sense atabalar-se en veure que hi ha algunes que de moment no recordes la resposta. Veuràs que amb tot això, aconsegueixes que aquests nervis no et controlin a tu i siguis tu la que els controla!
Una abraçada ben forta i ja veuràs com va tot molt bé!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat