Menjar sense tenir gana
Hola!
Sóc una noia que gairebé mai té gana. Normalment, això no em suposa cap problema perquè encara que no estigui afamada, faigs tots els àpats del dia i puc menjar quantitats adequades sense haver d'esforçar-me. El problema és que de vegades, noto que després d'haver menjat una quantitat petita ja estic plena, si intento menjar més tinc ganes de vomitar i si acabo l'àpat ho faig a contracor, perquè em costa molt menjar, noto que "no m'entra" res més, A més, per aconseguir acabar l'àpat he de menjar molt i molt a poc a poc perquè sinó em fa la sensació que vomitaria, és com menjar estant malalta.
La meva pregunta, és, que he de fer en aquestes situacions? Puc deixar de menjar després d'haver pres la petita quantitat que puc aceptar sense problemes? O he d'obligar-me a continuar tot i que em costi molt i em vinguin ganes de vomitar?
(Per si un cas, us diré que el meu pes no és excessivament baix).
Laura Medrano

Hola CloseHuman!
Hi ha algunes persones, com sembla que és el teu cas, que sou inapetents (que no teniu gaire gana) i això pot ser degut a molts factors. El primer que t'aconsellem és que vagis al metge i ho comentis per a que mirin que no tinguis cap intolerància alimentària o algun problema mèdic que provoqui que no tinguis gana i que t'atipis tant aviat.
Si això ja ho has fet i s'ha descartat que tinguis cap problema mèdic, simplement es tracta de que el teu cos necessita poc aliment per poder funcionar bé. Sempre i quan estiguis en un pes que sigui saludable no hi ha cap problema amb que mengis fins a sentir-te tipa. No et forcis a menjar més si et venen ganes de vomitar, ja que això és una espècie de senyal que el cos t'està enviant, però si que has d'intentar menjar quantitats que siguin suficients. Si et venen ganes de vomitar no t'obliguis a seguir menjant, ja que sinó a la llarga li acabaràs agafant fàstic als aliments i això si que no et pot passar perquè aleshores tindries un problema molt greu.
També t'aconsellem que per intentar fer els àpats el més complerts possible, siguis estricta en no picar entre hores. Pensa que si ho fas, quan sigui el moment de fer l'àpat serà totalment normal que no tinguis gana i/o que t'atipis massa ràpid.
Això si, el primer que t'aconsellem (si no ho has fet ja) és que ho consultis amb el metge per a que intentin descobrir perquè et passa això.
Un petó!
Laura Medrano