AUTOSTIMAL MOLT BAIXA
Hola tinc un problema des de fa uns anys jo vaig patir anorèxia nerviosa amb depressió, i ara fa un temps estic començant a vomitar al que menjo i em fa molta por explicarli a la meva psicòloga ja que tinc por a que m'ingressin.
Tinc l'autostima molt baixa que he patit bullyng i tinc molta por. Una companya de clase amb va animar tambè perqueè no deixès de vomitar i segueixi que no pasa res i em trobarè millor.
necessito consells perquè no tinc ni ganes de viure.
Laura Medrano

Hola guapissima!
En primer lloc vull agrair-te que ens hagis escrit per demanar consell, ja que la teva consulta és important que la puguem resoldre i esperem ajudar-te amb els nostres consells. Com ja sabràs, l'anorèxia (igual que els altres trastorns de la conducta alimentària) és una malaltia molt complicada i té l'art de confondre a les persones que l'estan patint. Pel que expliques sembla que has tingut una recaiguda, ja que els vòmits són un símptoma que indica que no estàs recuperada i que necessites tornar a rebre ajuda.
No has de tenir por a explicar-li a la psicòloga, ja que ella et pot entendre perfectament i si és una especialista en tractament d'aquestes malalties sabrà que és habitual que les persones que heu patit anorèxia en un moment donat pugueu tenir una petita recaiguda. Quan més aviat li expliquis i us poseu a treballar, serà molt millor per a la teva recuperació! A no ser que hagis perdut molt de pes o que estiguis vomitant molt sovint, no crec que t'ingressi o sigui que en aquest sentit pots estar tranquil·la.
Si he entès bé les teves paraules, dius que una companya de classe t'ha animat a que segueixes vomitant...? Si és així, t'aconsellem que t'allunyis d'aquesta persona!! Vomitar és perillós i molt dolent per la salut, i a més és un signe de que necessites ajuda. Si ja has passat per això sabràs perfectament que si segueixes així NO et trobaràs millor, sinó que et trobaràs pitjor i la teva autoestima continuarà baixant.
Els nostres consells són: 1) Parla amb la teva psicòloga, sigues valenta i explica-li que no estàs bé del tot i 2) allunya't d'aquesta persona que t'ha dit que si vomites tot s'arreglarà perquè no és veritat! Passarà just al contrari.
Molts ànims guapa, sabem que t'ho estàs passant molt malament i que és difícil veure la sortida, però si et deixes ajudar seguríssim que ho aconseguiràs. Haver-nos escrit ja és un pas molt important, ara has de fer el següent i confiar en la psicòloga que t'està ajudant en tot això.
Ja saps que ens tens aquí pel que necessitis. A més, et deixo les dades de contacte de l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (ACAB) per si ens vols fer una trucada i parlem una estona sobre com estàs i què pots fer per sentir-te millor. El nostre telèfon és el 93 454 91 09 i la web és www.acab.org. Pots preguntar per mi, però si no hi sóc t'atendrà qualsevol persona de l'equip.
Una abraçada molt forta i segueix endavant!
Laura Medrano