Com treure-mels de sobre?
Hola.
Sóc una noia de 14 anys. Des de primària que tinc grans per la cara, ho dissimulo amb una mica de maquillatge i ja està però em fan ràbia que m'hen surti, llavors em van sortir a l'esquena i una mica al pit, ja fa tres anys que no vaig a la piscina ni a la platja ni amb tirans, perquè em fa molta vergonya, i se que la gen del meu voltan em dira ecuts o algu semblan. Necessito treure-mels de sobre!! Estic desesperada!! Em dutxo cada dia el cos, però no em fa res. T_T
Moltes gràcies.
Laura Medrano

Hola guapa,
Els granets que ens surten al cos quasi sempre estan molt relacionats amb les hormones, i com sabràs, durant l'adolescència hi ha una revolució hormonal i és habitual que us surtin granets. Normalment la majoria són a la cara, però en ocasions també surten per altres parts del cos.
Fes una cosa, mira als adolescents del teu voltant: segurament un gran nombre de persones tenen acné, de fet les estadístiques diuen que el 80% dels joves en teniu!!
Ara fes-te una pregunta: és just que per culpa dels granets estiguis tant acomplexada que fins i tot et faci vergonya anar a la platja o vestir amb samarretes de tirants? Jo personalment penso que és molt injust. No has de deixar que una cosa tant comú com és l'acné t'afecti tant i fins i tot t'impedeixi fer plans xulos... no?
T'aconsellem que per prevenir que te'n surtin en excés segueixis una rutina d'higiene cada dia: renta't la cara, esquena i pit cada vespre amb sabó suau i sense fregar massa fort. Un cop a la setmana o així utilitza un sabó amb exfoliant per ajudar a netejar millor la cara, i sobretot fica't crema hidratant (poc greixosa), ja que tenir la pell hidratada i cuidada és important. Si veus que tot i fer això segueixes amb molts granets, pots demanar hora amb el dermatòleg, que és el metge especialista en temes de pell i a veure què et recomana: hi ha alguns productes que et poden anar bé, però te'ls ha de recomanar un especialista perquè depenen del teu tipus de pell seran uns o altres.
Una altra cosa important és que et desmaquillis sempre al arribar a casa, ja que alguns maquillatges no deixen respirar bé la pell.
Una abraçada ben forta i paciència, a mida que passin els anys s'aniran reduint els granets típics de l'adolescència.
Laura Medrano