Estic bé?
Hola!
Tinc 13 anys, medeixo 1,60 metres i peso 65kg. Està bé el pes per la meva edat i per la meva altura? M'agradaria aprimar-me una mica de cara l'estiu però també perquè m'agradaria veure'm una mica més prima encara que ja m'agrada el meu cos. Direu que mengi bé i fagi esport però el cas és que faig unes 8-10 hores d'esport a la setmana i menjo bastant equilibradament però tot i això, el meu pes no baixa. Sé que em ve de genètica ja que la meva família tots som així però hi ha d'haver una manera d'aprimar-me una mica.
Gràcies
Carlota López Ballestar

Bona nit guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori. M’alegra sentir que encara que voldries perdre una mica de pes diguis que t’agrada el teu cos. Sabem que sona molt repetitiu perquè ho diem moltes vegades però sentir-se bé amb un mateix és molt important i influeix en moltes situacions del dia a dia.
Com dius en el pes la genètica hi té un paper molt important. Aproximadament el 90% del nostre pes ve donat per la genètic i el 10% per l’estil de vida de la persona. Tot i així, a vegades s’han de tenir en compte possibles desregularitzacions de tipus hormonal o mèdic.
Com tu dius, en el teu cas, a la teva família sou tots semblants i per això pots veure clarament el paper de la genètica.
Per altre banda comentes que fas entre 8-10 hores d’esport i que menges força equilibrat, de manera que els teus hàbits son bons i tens un estil de vida saludable. Una cosa important a tenir en compte és el tipus d’esport que fas. Pensa que si fas molt esport de força el que fas és augmentar la teva massa muscular i per tant també augmentarà el teu pes (no per greix sinó per el pes del múscul).
En quant a l’alimentació és important que mengis 5 cops al dia ja que si comences a saltar-te àpats el teu cos ho pateix i es posa en mode d’emmagatzematge i afavoreix l’augment de pes encara que sembli contradictori.
També tingués en compte les quantitats. Has de menjar fins a sentir-te saciada però no fins acabar molt plena o sentir que segueixes tenint gana. A vegades hi ha persones que mengen de manera molt saludable però en grandíssimes quantitats i aleshores no se’n adonen i acaben pujant de pes. Aquest no serà el teu cas, perquè a més tu fas molt d’esport.
El teu pes està bé, tot i que com dius si perdessis 2 o 3 quilos no passaria res. Tot i així no et preocupis ja que això no significa que tinguis sobrepès. Tenint en compte la constitució de la teva família jo t’aconsellaria que anessis al metge perquè analitzi la teva constitució, miri com tens les hormones, etc.
La idea no és que ens obsessionem a aprimar-nos per l’estiu, que és el moment en que mostrem més el nostre cos, sinó que puguem sentir-nos bé durant tot l’any. Imaginat que passaria si visquessis en un lloc que és estiu tot l’any...!
Espero que tot i que no hi hagi cap remei miraculós com segurament t’agradaria els petits consells et siguin útils ja que la idea sempre és intentar ajudar-vos i fer que us sentiu millor.
Una forta abraçada,
Carlota López Ballestar