Com puc aconseguir ser més alta?
Hola bonics!
Tinc 13 anys i faig 1,47 cm.
Els meus pares no són molt alts (no superen el metre seixanta) i el metge m'ha dit que no creixeré molt més. Més o menys creixeré 5 centímetres més (si tinc sort).
No m'agradaria quedar-me tan baixeta i no se que fer per aconseguir un parell de centímetres més.
Tot i que el metge m'ha dit això ...
Hi ha algun aliment que et faci créixer?
Em podríeu donar algun consell per ser més alta?
Moltíssimes gràcies a tots! :D
Laura Medrano

Hola bonica!!
L'alçada és una variable que depèn bàsicament de la genètica, i la genètica és tot allò que heretem de la família (no només dels pares, sinó també dels avis, besavis, rebesavis,...) per tant si els teus pares són baixets, és probable que tu també ho acabis sent, però també pot ser que en el tema de l'alçada hagis agafat gens d'algun avi o besavi que fos més alt... El problema és que tot això no ho podem saber i per tant simplement has d'esperar a que acabis l'adolescència i el teu cos estigui totalment desenvolupat.
Respecte a la teva pregunta, la resposta és que no hi ha cap aliment que ens faci ser més alts o ser més baixos. Has de menjar de tot, variat i en quantitat suficient, ja que seguir una alimentació equilibrada t'ajudarà a treure el màxim profit a la teva genètica i a ser el màxim d'alta que els teus gens et permetin.
Un consell, compra't sabates o botes que tinguin una mica de plataforma. És l'únic que pots fer per semblar una mica més alta, però no t'hi capfiquis: cada persona tenim una alçada i forma del cos diferent, es tracta de ser feliç amb el que tens i d'acceptar-te.
Una abraçada i gràcies a tu per escriure'ns!!
Laura Medrano