Solució per problemes d'estres
NOTA: Si pot ser anonimat, millor que millor. :)
Bon dia. Volia preguntar una cosa...Sovint tinc molt estres y em costa moltíssim posarme a estudiar o fer qualsevol cosa productiva y em paso el 80% del temps liure jugant a videojocs, doncs m'agraden y em relaxen una mica. Tinc la meva parella molt lluny (relació a distancia), estic estudiant un curs que no m'agrada gens pero el necesito, y els pares estén tot el dia dient-me que hauria de netejar la casa cada dia y etc.
El tema es que tot junt em provoca un estres bastant fort i moltes vegades em dona com una especie de depresió curta (em dura 2 dies). He intentat posarme algun repte o un objectiu, pero no em puc posar. Mai he anat a un psicòleg ni res per l'estil, ni he pres medicaments.
N'hi ha alguna solució? Alguna cosa que em relaxi una mica?
InterPersonal

Hola!
És bastant normal que si estàs estudiant alguna cosa que no t'agrada, et costi molt posar-te a estudiar. Pensa que la motivació en el que s'està fent és una part molt important del procés!
Tens moltes maneres de relaxar-se, més enllà de jugar a videojocs, per exemple: fer esport, practicar Mindfulness, aprendre alguna tècnica de relaxació, fer ioga o pilates, sortir a caminar, etc. Busca quina d'aquestes activitats o alguna altra creus que et pot ajudar a baixar aquest nivell tan alt d'estrès.
Per últim, també et recomanaríem que ho parlessis a casa amb els teus pares, explica'ls com et sents i que en alguns moments et veus una mica sobrepassada! Demanar ajuda i buscar el suport dels teus, sempre va bé!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat