Problemes d'autoestima (IMPORTANT)**
Hola! Sóc una noia amb 15 anys i bàsicament sense pit. Estic molt acomplexada per aquest tema i la meva autoestima va decaient per moments... Sé que potser no m'he acabat de desenvolupar i tot aquest tema, però el cas es que la majoria de noies de la meva classe són mot més primes que jo i tenen molt pit, en canvi jo que no estic ni la meitat de prima que elles, no en tinc.
M'estava plantejant fer alguns exercicis per augmentar els meus pits, augmentant el volum dels meus pectorals. També he vist que el té de fonoll o "hinojo" va bé pel tema. Al no haver-me acabat de desenvolupar, no sé si això pot ser perjudicial pel creixement dels meus pits.
Espero que hem pogueu ajudar perquè sé que molta gent té aquest problema i de veritat que és terrible... I ho dic jo que realment mai m'havia importat fins ara el que pensessin de mi físicament... Però amb aquest tema m'he tornat molt més sensible.
Si tinguéssiu alguns altres consells m'ajudareu molt!
Gràcies pel consultori!
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
La veritat és que m’encantaria poder una resposta amb molts consells i remeis per poder augmentar la mida dels teus pits i que et puguis sentir millor amb tu mateixa però malauradament no ho podré fer.
En primer lloc, com tu dius encara estàs en fase de creixement. Com saps hi ha gent que es desenvolupa més ràpid que altres però això no vol dir que tu no t’acabis desenvolupant. Aquest és un tema complicat. Normalment les noies que es desenvolupen abans quan veuen que les altres encara no ho han fet tendeixen a sentir-se insegures. En canvi, després el que habitualment passa és que les noies que es desenvolupen més tard acaben sentint-se malament. Al final us passa el mateix però en moments diferents. En definitiva, sentir-te diferent als altres i la comparació és el que t’acaba portant a aquesta inseguretat i a aquesta insatisfacció amb el teu cos i per tant, com dius, acaba repercutint en la teva autoestima.
Si el que fas és muscular el pit no et creixerà, només el tindràs més fort i si en tens poc pots arribar a veure-li un aspecte més masculí. No et recomanem que et posis a fer aquest tipus d’exercicis. Per altre banda, a internet trobaràs molts llocs amb remeis miraculosos com per exemple el de beure fonoll per augmentar la mida del teu pit però la realitat és que no notaràs cap canvi.
Això és així degut a que la mida del pit ve donada sobretot per la predisposició genètica de la persona i per tant no la podem escollir ni variar i en segon lloc pel que dèiem del ritme de creixement.
Sé que no és la resposta que vols sentir però t’enganyaria si et digués que fent aquestes coses el teu pit canviarà. Has d’intentar no comparar-te i per altre banda, no sé si és el cas, però pensa que hi ha moltes noies que utilitzen sostens amb farcit (relleno) que fan que sembli que tens mot més pit. En definitiva, sempre que ens comparem amb els altres ho acabem passant malament, perquè sempre ens posem de referencia una persona que veiem millor que nosaltres o una persona que té allò que volem.
Intenta no donar-li tanta importància i tenir paciència!
Una abraçada!
Carlota López Ballestar