Pastilles contra l'acne
Hola, tinc granets que em molesten molt ja que no tinc solucio ni amb el maquillatje. M'agradaria que m'informessiu sobre les pastilles de l'acne! N'hi ha de diferents tipus segons la quantitat de grans? Son perjudicials per la salut? Fan algo, o sigui, si son eficases o no? Son naturals (especies...) o no?
Carlota López Ballestar

Bon dia!
Com em anat dient aquests dies amb les consultes sobre acne entenem que sigui una cosa molt molesta. Tot i així és molt important saber que durant l’adolescència el 75% de nois i noies tenen acne, ja que és una època en la que viviu molts canvis hormonals.
Hi ha molts factors relacionats amb l’acne però el primer de tot és la genètica. Per això hi ha persones que tenen molta més tendència a tenir-ne. Després hi ha el factor hormonal. Per això els dies en que tens regla, i que el teu cos pateix molts canvis hormonals, el més normal és que et surtin més granets (sobretot els dies abans i el primer dia de regla).
Les pastilles contra l’acne no són ni perjudicials ni beneficioses per la salut, però si que és molt important prendre-les quan és necessari i això només ho pot decidir el metge.
Si el tema dels grans t’angoixa molt el millor que pots fer és anar al metge ja que ell podrà mirar quina és la causa dels teus granets. Aleshores et podrà dir si necessites medicació i en el cas de que si, et dirà quina t’has de prendre. Si veu que el motiu és per la pell segurament et dirà que vagis al dermatòleg i si creu que és hormonal et recomanarà que demanis hora al endocrí.
Quan et surten molts granets i veuen que és per una causa hormonal molts cops et recomanen prendre pastilles anticonceptives.
Jo no et puc parlar sobre medicacions concretes per l’acne perquè no en soc una experta. El que si que et puc dir és que les que realment et poden ajudar sempre son tractaments mèdics.
Si que t’ajudarà tenir uns bons hàbits amb la pell. Netejar-la bé, posar-te una crema hidratant i exfoliar-la 1 cop al mes. Si tens molt acne et pot anar bé una crema anti-acne i si son pocs granets i et fan molt mal pots comprar una crema amb tractament.
Pel que fa al maquillatge, no farà que desapareguin però si que te’ls pot tapar o dissimular. Van molt bé unes cremes o llapis que són de color verd o groc que serveixen per tapar el granet i que no es vegi tant vermell. Sobretot no tels petis perquè et deixa marca i a més poden infectar-se i et farà molt mal.
Una abraçada
Carlota López Ballestar