Graniiiitos
Hola, estic molt preocupada perque al meu insti casi no hi ha ningu amb granets i em dona la sensació que soc la que en te. El fet esque en tiinc 5 o sis de grans i petiitons pero no em marxen. Son molt vermells i nomes m'agradaria que no ho fosiin tant. Les pastillles contra l'acne son dolentes per la salut? N'hi ha de diferents graus? Esque no les conec gaire! Utilitzo el gel antiacne i cremes pero res.... desde que tinc la recla no em paren de sortiit! Algun consell? Estic molt preocupada!!!!!!!!!
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
La veritat és que durant l’adolescència els granets poden arribar a ser molt molestos. Quan tenim un granet molts cops no deixem de donar-li voltes i sembla que siguem els únics però en realitat el que és estrany és que durant la pubertat mai tinguis granets ja que afecta aproximadament al 75% dels adolescents.
Hi ha molts factors relacionats amb l’acne però el primer de tot és la genètica. Per això hi ha persones que tenen molta més tendència a tenir-ne. Després hi ha el factor hormonal. Durant els dies que tens la regla el cos de les noies pateix alteracions hormonals i entre altres coses poden aparèixer més granets. El més habitual és que surtin els dies abans de que et vingui la regla i que el últim dia comencis a veure que et deixen de sortir, ja que és en el moment en que s’incrementen els estrògens (l’hormona femenina). No t’has de preocupar i ni molt menys sentir que en aquest cas l’excepció és la persona a la que no li passa.
Pel que dius sembla que el teu acne és d’aquest tipus, els “granets de la regla” i per tant no crec que necessitis cap tractament mèdic. Normalment quan és fa un tractament dermatològic amb medicació és quan la persona sempre té molt acne.
Si que t’ajudarà tenir uns bons hàbits amb la pell. Netejar-la bé, posar-te una crema hidratant i exfoliar-la 1 cop al mes. Si tens molt acne et pot anar bé una crema anti-acne i si son pocs granets i et fan molt mal pots comprar una crema amb tractament.
Entenc que no t’agradi gens tenir-los però intenta que no t’afecti molt. Si el que vols és tapar-los i t’agrada maquillar-te pots comprar-te unes cremes o llapis que són de color verd o groc que serveixen per tapar el granet i que no es vegi tant vermell. Van molt bé! Sobretot no tels petis perquè et deixa marca i a més poden infectar-se i et farà molt mal.
Si veus que se’t complica i que en tens cada cop més pots demanar hora al dermatòleg perquè analitzi perquè tens acne però pel que has dit crec que de moment no ho necessites.
Espero que et serveixin aquests consellets.
Una abraçada
Carlota López Ballestar