mare
tinc un problema, i es que fa casi 2 mesos que estic sortint amb un noi i ens portem super be i ens estimem molt i ens respectem. el problema és la meva mare, jo crec que el problema que té és que no accepta que tingui novio am 14 anys i fica problemes amb tot. estic farta pk amb 14 anys es molt normal tenir novio i ella em diu q no. em diu que estic seguint una linia incorrecte (no he fet res dolent, nomes quedo amb ell, soc responsable) i tot això m'afecta, ja que tot el que em diu em fa sentir malament i culpable, com si estigues fent un delicte. Tinc els pares separats i al meu pare li he explicat el problema i m'ha dit que jo estigui tranquila i que no me l'escolti peruquè no te raó. Al cap de setmana quedo amb el meu novio perquè estic amb el meu pare i a ell li sembla bé.
Ja se que em direu que intenti parlar amb ella, però el que se és que el millor que puc fer es no treure-li el tema i que amb el temps ho accpti, perquè si li trec el tema ella sempre acaba "guanyant" perquè no es pot discutir amb ella i jo sempre acabo perdent.
Us faig la consulta perquè m'agradaria que un professional em digues amb certesa si passa res per tenir novio amb 14, casi 15 anys.
Moltes gràcies per tot el suport que doneu a la gent! Seguiu així. Moltíssimes felicitats
InterPersonal

Hola!
A la teva pregunta, no és que hagi de passar res per tenir nòvio amb 14 anys, quasi 15. Segurament el que a la teva mare li fa patir són altres coses, i és important que, encara que no comparteixis la seva opinió, l'escoltis. Fixa't que ens parles que amb la teva mare no es pot discutir, i pensem que no es tracta de discutir sinó de parlar-ne amb calma (que difícil, oi?).
Intenta estar tranquil·la i escoltar-la de forma diferent a com ho has fet fins ara. Intenta comprendre les seves pors i neguits, i després tu argumenta com veus tu les coses, com mostres la teva responsabilitat per tenir parella, etc. Fixa't que encara que tingueu opinions diferents si aconseguiu parlar-ne en calma, en lloc de discutir, el resultat segurament serà diferent.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat