Pot ser que el pes em fagi?..
Podria ser que el pes em fes venir mal d'esquena cada matí, també cal dir que amb el meu pes no estic del tot content, vaig anar al gym 2 mesos i no vaig notar res de canvi que puc fer?
Carlota López Ballestar

Bon dia guapo,
La veritat és que dubto que el pes sigui el causant de que quan t’aixeques al matí et faci mal l’esquena. De fet és molt més provable que sigui per la teva posició a l’hora de dormir, o perquè dorms tens i t’aixeques adolorit. Amb això el millor que pots fer és anar al metge i que miri perquè tens aquestes molèsties.
Pel que fa al teu pes, no tenim la informació necessària per veure com estàs però el que és important sempre és seguir un estil de vida saludable. Tant pel que fa a l’alimentació com pel que fa al esport.
Nosaltres sempre recomanem fer esport 3 cops a la setmana a part del que feu al institut, a més sempre diem que si podeu intenteu fer un esport que us agradi i us motivi en comptes d’anar al gimnàs, que pot ser molt avorrit i el més freqüent és acabar deixant-ho després d’un temps. A més els esports tendeixen a ser molt més complets i per tant acabes treballant tot el cos i no una part en concret. Segur que si fas això notes la diferència.
Pel que fa a l’alimentació és important que mengis 5 cops al dia i de manera equilibrada, és a dir, menjant de tot: hidrats de carboni, fruites, verdures, lactis, proteïnes, i fins i tot de manera esporàdica coses de la part de dalt de la piràmide. Aquests no són aliments prohibits és que no son per menjar-los cada dia.
Al final el tema de sentir-te bé amb el teu cos és més un tema d’autoestima, d’agradar-te a tu mateix. Intenta no pensar sempre en el que no t’agrada i no et comparis amb els altres. Això és el pitjor que pots fer.
Ves al metge i a veure que et diu de l’esquena.
Una abraçada
Carlota López Ballestar