Alimentació i marejos (lkjhgfdsdfghjklkjhgfdsdfghjk)
Hola!!!!
Intentaré fer la consulta ràpidament...
L'esmorzar és el menjar més important del dia.. fins aqui, tot bé..
La cosa és:
El batx el començo bastant d'hora, i necesito esmorzar molt bé i bastant perquè sino em donen marejos..
Intento anar-me a dormir bastant d'hora per poder dormir minim 7 hores, però mai ho aconsegueixo.. ja sigui perque tinc que estudiar, perque encara estic fent deures, o simplement no em puc dormir, això fa que a l'hora de llevar-me, sigui bastant tard, i no tinc res de temps per posar-me a menjar, bec llet directament del tetra-bric, i avans de dormir hi ha vegades que em faig un entrepà per poder-lo menjar, però sempre acabo tenint que còrrer al batx mentres em menjo l'entrepa, i acabo amb mal de panxa.
M'he intentat fer horaris de llevar-me i tot això, i un dia vaig fer la prova més tonta que jo que se, perque va ser posar-me el despertador a les 3 de la matinada, vaig esmorzar molt bé, SI, però semblava més un zombie que no una persona..
Bé, el cas és, que em recomaneu per poder esmorzar bé, i no semblar-hi un zombie.
Gràcies!
<3
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Pel que veiem una de les grans dificultats és poder seguir una rutina que sigui saludable i que faci que et sentis bé. És molt important que aconsegueixis poder alimentar-te bé, tenir hores de descans, fer una mica d’esport i dormir les hores necessàries.
Pel que fa al son és important que per l’edat que tens i la quantitat d’activitats que fas dormis 8 hores. Sinó aniràs esgotada i no rendiràs. Per això hauries de mirar d’aconseguir anar a dormir a les 11 de la nit per poder despertar-te a les 7 del matí. A més, anar a dormir a les 11 és molt saludable i un dels moments del dia en que és més fàcil adormir-se. Si vas a dormir més tard de les 11 és renova un nou cicle i després et desveles fent-se molt més difícil adormir-se. També és important que després de sopar tinguis una estona per estar tranqui-la, sense fer deures ni estudiar, i sobretot sense pantalles de mòbil o ordinador que desvetllen. Per això aniria bé que com a molt tard acabis de sopar a les 22:15 per poder posar-te el pijama i ja pugis relaxar-te. Així tindràs aquella estona per descansar.
Si et despertes a les 7 i entres a les 8 (que és l’hora que imagino que et despertes) tens temps de poder esmorzar i anar cap al institut. Sobretot, deixat les coses preparades el dia anterior, com per exemple la motxilla, la roba, etc. Sinó perds molt de temps.
Al sortir al mig dia tens força hores a la tarda per fer coses, per tant tens temps de poder dinar, fer feina i anar a fer una mica d’esport. És recomanable que a part del esport que fas al institut facis 3 hores més d’esport a la setmana.
Pel que fa a l’alimentació és important que mengis equilibradament i facis 5 àpats al dia. Tots són molt importants. Si et despertes molt cansada també pot ser perquè has sopat molt poc o no has menjat hidrats de carboni a la nit. Et recomanem que sopis bé.
Els teus matins són molt llargs per això el millor és que l’esmorzar el divideixis en dos o tres àpats. Sempre tenen que incloure hidrats de carboni, fruita i lactis.
Abans de sortir de casa pots prendre un suc o un got de llet i quelcom amb hidrats de carboni, com per exemple uns cereals que són ràpids de menjar.
A mig matí pots menjar un entrepà de formatge. Molta gent quant té poc temps el que fa és preparar els entrepans el cap de setmana i els deixa preparats al congelador, el entrapà sencer no només el pa. Un cop el descongeles queda molt bo i no t’has de preocupar de perdre temps durant la setmana.
Per últim cap al final del matí t’aniria bé prendre una fruita o una mica de fruits secs per poder aguantar fins l’hora de dinar.
Espero que et vagin bé tots aquests consells i que aconsegueixis crear una rutina que et vagi bé. Pensa que acostumar-se a una rutina no és cosa de dos dies ni d’una setmana, és normal que al menys tardis un mes en acostumar-te a fer-ho. Fes-te un horari que segur que t’anirà bé.
Una abraçada
Carlota López Ballestar