AJUDA URGENT!!!!! (M)
Hola,
fa poc vaig enviar una consulta a psicologia, on deia que tenia problemes d'autoestima ja que sempre m'he considerat gorda. El cas és que voldria saber si està bé pesar 48 kg si medeixo 1,60 m. He tingut problemes amb l'alimentació arribant al punt de que no menjava res en tot el dia fins a l'hora de sopar i el meu pes més baix va ser 45.
Encara que el meu pes fos normal (que no sé si està bé, per això pregunto) no em sento a gust amb mi mateixa.
Moltes gràcies.
Carlota López Ballestar

Bon dia Maria,
Si ens fixem en el teu pes i la teva alçada veiem que estàs perfectament, el teu pes és normal i per tant no t’hi hauries de preocupar. Tot i així, com tu dius, molts cops pots tenir un pes normal i estar bé i tu veure’t totalment diferent i això és així per l’autoestima i la imatge que tens del teu físic.
L’autoestima és la valoració que fas de tu mateix, és a dir, com et veus i com et sents i és molt important que si la tens baixa intentis millorar-la poc a poc perquè influeix en moltes coses del dia a dia, des de pensar que suspendràs un examen, que no podràs fer l’exercici que et diuen, sentir-te lletja i insegura, etc. Tots tenim coses que ens agraden i coses que no ens agraden però el que em d’intentar és dir-nos més les que ens agraden que les que no perquè sinó al final acabem sent el nostre pitjor enemic criticant-nos tota l’estona.
També és important no comparar-te amb els demés, cada persona és diferent i si et fixes sempre ens comparem amb les persones que pensem que són millors que nosaltres, la que veiem més guapa, la que creiem que te més amics, la que pensem que balla millor, etc. Si fas això cada vegada et sentiràs pitjor amb tu mateixa.
També pots fer-te una llista amb el que t’agrada de tu, del teu aspecte físic, de la teva forma de ser i amb aquelles coses que se’t dóna bé fer i també demanar-li a 4 persones importants per tu que escriguin 4 coses que els hi agradi de tu. Posa-te-la en un lloc que vegis i llegeix-la llista uns quants cops a la setmana. Així poc a poc podràs començar a deixar els comentaris negatius per intentar substituir-ho per el que t’agrada més de tu.
Pujar l’autoestima no és senzill però és possible, és una feina del dia a dia. Si veus que fent totes aquestes coses durant un temps a vegades també pot anar bé demanar ajuda d’un psicòleg. Hi ha molta gent a la que li passa el mateix que a tu i molts cops després d’anar al psicòleg un temps acaben estimant-se molt més a si mateixos i per tant prevenen també que els hi pugui passar coses com els trastorns alimentaris.
Has de recordar sempre que el problema no el tens al cos sinó que és psicològic i que per tant la solució no és deixar de menjar, com vas fer. Si es torna a repetir un episodi així parla amb els teus pares i demana ajuda perquè no és converteixi en un problema important, vale?
Espero haver-te ajudat una mica. Recorda que no hi ha ningú perfecte que el més important és aconseguir estimar-te a tu mateixa.
Una abraçada
Carlota López Ballestar