Tinc un problema de autoestima i ja no se que fer...
Hola, tinc 15 anys i desde els 13 que vaig començar a tenir alguns problemes d'autoestima. Vaig començar a tallar-me i a intentar vomitar i tot per intentar impressionar al noi que magrada desde primer pero ell no em fa cas, nomes quan necessita els deures o els apunts. Ademes som un grup de tres amigues i elles dues estan mes primes i al seu costat la veritat es que em sento apartada físicament. Vaig parlar-ho amb un amic que mesta ajudant moltissim i m'ajuda a no tallar-me ni vomitar. Pero hi ha dies que es fa realment dificil perque esti estressada i ja no se que fer. Deixo de parlar amb el noi? I com evito el fet d'autolesionarme?
Gracies
InterPersonal

Hola!
Tallar-se i vomitar són senyals que parlen del teu malestar, del difícil que et resulten les coses ara... però fixa't que fer-ho per cridar l'atenció d'un noi i impressionar-lo, no té massa sentir i no obtens el resultat que esperaves. De vegades, vomitar o tallar-se és una manera desesperada de buscar treure's l'ansietat o malestar de sobre, i com segur que ja saps, només s'aconsegueix en el moment, però el problema i el dolor psicològic continuen...
Per la nostra experiència, això són coses difícils de superar sola, i t'aconsellem que ho parlis amb algun adult de confiança i demanis ajuda. No t'ho pensis! Sabem que es necessita molt de coratge per demanar ajuda, però t'assegurem que val la pena! No deixis que aquesta desesperança et guanyi!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per confiar en nosaltres!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat