Canvi d'hàbits
Hola!
Com a propòsit d'aquest any em vaig dir a mi mateixa que canviaria els meus hàbits però no ser molt com fer-ho. El cas és que vull sentir-me bé amb mi mateixa però crec que aixó no és sinònim d'haver-me d'aprimar-me. Altres vegades al fer esport i menjar més equilibradament m'aprimava i sobretot les parts del cos que justment vull potènciar (com per exemple el cul). Aixi que la meva pregunta és: Què puc fer per seguir fent exercici però no necessàriament aprimar certes parts? Les puc tonificar?
Carlota López Ballestar

Bona nit Albeta,
Moltes gràcies per fer-nos la teva consulta.
Hi ha moltes persones que per any nou és marquen un o varis propòsits per any nou. Això pot estar molt bé si els objectius que et marques son: necessàries i concrets i possibles d’aconseguir.
En aquest cas veiem que el teu propòsit de canviar els teus hàbits estava força bé però era poc concret. Per poder començar a canviar-ho has de definit quins son els hàbits que vols canviar. Un exemple podria ser:
-al matí quan m’aixeco tinc la costum de només prendre un got de llet perquè no tinc temps  m’aixecaré 10 minuts abans cada matí i així tindre temps de prendre un got de llet amb una torrada amb formatge.
Com veus, aquí el objectiu és molt concret, necessària i fàcil d’aconseguir.
Pel que tu ens dius aquí els teus objectius o propòsits semblen 2:
-sentir-te bé amb tu mateixa
-tonificar-me una mica (especialment el cul)
Nosaltres estem totalment d’acord amb tu en que per que una persona es pugui sentir bé amb ella mateixa no és sinònim de tenir que aprimar-se. El que és important és seguir un estil de vida saludable i per tant tenir uns bons hàbits tant en l’alimentació com en l’esport.
Pel que fa a l’alimentació és important menjar 5 cops al dia i tots els grups d’aliments, és a dir, hidrats de carboni, fruites, verdures, lactis, proteïnes i també aliments de la part de dalt de la piràmide (esporàdicament).
Pel que fa a l’esport nosaltres sempre recomanem que feu esport 3 hores a la setmana, a part de les que feu a l’ institut i preferiblement esports en grup que us agradin. Pensem que el més important és que trobis l’activitat física amb la que t’ho passis bé. Si avanç fent esport t’aprimaves possiblement era perquè menjaves menys del que tocava per l’esport que feies, és a dir, gastaves més del que menjaves. És important que això sempre estigui equilibrat. Aleshores no t’hauràs de preocupar per si t’aprimes.
Si el que t’interessa sobretot és tonificar el cul la bicicleta o el voleï poden ser dos esports ideals. Tot i així la gran majoria d’esports són molt complets, així que el més important és que ho desfruitis.
Esperem haver-te ajudat una mica.
Una abraçada,
Carlota López