Sóc molt 'poca cosa' comparat amb els meus amics
Hola!
Mai he sigut un noi gaire alt ni corpulent, a primària era més be grassonet, però ara em veig massa prim... he fet una dieta per a intentar guanyar musculatura, sobretot m'alimentava de pasta, peix i carn, però res. També anava al gimnàs i a nedar dos cops a la setmana, però segueixo igual que al principi.
Tinc 15 anys, mesuro 1,72 i peso 56 kg. Saps què podria fer per poder ser una mica mes corpulent? Hi ha alguna cosa que pugui fer o algún menjar per aconseguir-ho? Creieu que 'he donat el estiron' o aquesta serà la meva altura definitiva? Perquè creixo molt poc a poc, si es que creixo alguna cosa... per últim, m'ajudarieu molt si em diguessiu com puc treure'm partit a mi mateix, si haig de contiuar anant al gimnàs, si haig de menjar uns aliments determinants, per així poder estar sentir-me més guapo i estar millor.
Gràcies!!
Carlota López Ballestar

Bona nit,
Moltes gràcies per fer-nos la teva consulta. Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que el teu pes és l’adequat, de ,manera que en aquest sentit no t’has de preocupar ja que no estàs excessivament prim.
Pensa que cada persona té el cos que té per la seva predisposició genètica i per tant al final el més important és seguir un estil de vida saludable i estimar-te a tu mateix tal i com ets. Avui en dia la pressió que teniu els nois amb el físic és molt més gran que fa uns anys. Constantment ens ensenyen nois força corpulents, alts, prims i amb uns abdominals perfectes. Pensa que darrera d’aquestes imatges hi ha moltíssim maquillatge i photoshop i que per tant són irreals... és important no voler ser com aquests nois perquè aleshores pots arribar a passar-ho molt malament i a fer conductes de risc amb l’alimentació i l’esport.
Estàs en una època de creixement, pensa que normalment els nois augmenten la seva alçada fins els 18-20 anys, així que per això no t’has de preocupar ja que (tot i que no passaria res) aquesta no és la teva alçada definitiva.
Sembla molt bàsic el consell que et donarem però en realitat no hi ha millor manera de treure partit a un mateix que sentin-te a gust amb tu mateix. Si et sents còmode i satisfet amb com ets i qui ets (la teva forma de ser i de tractar als altres) et sentiràs segur. Per aconseguir això és molt important que deixis d’exigir-te tant a tu mateix, no existeix ningú perfecte i que no et comparis amb la resta de gent, ja siguin les persones que surten a la televisió o a les revistes o als teus amics. Cada persona és diferent i aquesta és la gràcia ja que és el que et fa únic. Un altre cosa important és intentar deixar de criticar-te a tu mateix i de dir-te totes aquelles coses que t’agradaria canviar de tu... això només fa que et sentis més insegur. Centret en el que t’agrada i digue't-ho més sovint (si cap apunteu en un paper). No és qüestió del que mengis sinó de la teva actitud i de l’autoestima.
T’ aconsellem que no facis aquest tipus de dietes, no aconseguiràs cap resultat i estaràs menjant de manera molt desequilibrada. És súper important menjar tots els grups d’aliments, és a dir, hidrats de carboni, fruites i verdures, làctic, proteïnes i també aliments de la part de dalt de la piràmide esporàdicament. També és molt important que facis 5 àpats al dia i que facis esport. La natació és un esport ideal ja que és molt complet. Nosaltres recomanem que feu esport 3 hores a la setmana a més del que feu a l’ institut i que intenteu no tancar-vos a un gimnàs. Pensa que fer peses i exercitar la musculatura és contraproduent per poder créixer i desenvolupar-te. Per això és molt millor si fas un altre esport que t’agradi.
Esperem haver-te ajudat una mica, el més important és que aconsegueixis sentir-te bé amb tu mateix.
Una abraçada
Carlota López