Dieta de la pinya, o una altre?
Hola, m'agradaria fer aquesta consulta, perque tinc 13 anys y tinc bastanta panxa i si per exemple sopo fruita al matí següent no tinc molta pero quan menjo alguna cosa ja se'm torna a posar.
Aquesta setmana santa m'agradaria fer la dieta de la pinya o alguna dieta que es pugui fer a aquesta edad ja que d'aqui poc es estiu i vull anar amb roba comoda i que m'agradi ensenyant la panxa.
La meva pregunta es
puc fer la dieta de la pinya? O em recomeneu que faci alguna altre cosa? Es que vull treure'm la panxa i uns quilos.
espero que em respongueu, gracias.
Laura Medrano

Hola Uxsela,
En primer lloc dir-te que NO has de fer cap d'aquestes dietes! La dieta de la pinya, igual que altres dietes similars no funcionen i són molt perilloses per la salut. Totes aquestes dietes tenen el que es coneix com EFECTE REBOT, això significa que quan acabes la dieta tornes a engreixar els quilos que havies perdut amb la dieta i que a sobre encara agafes uns quants quilos més.
Imagina't que per Setmana Santa intentes fer aquesta dieta. Quan acabi la setmana i hagis acabat la dieta, en pocs dies et tornarà a sortir la panxeta que tens i probablement te'n sortirà més. El cos humà és molt intel·ligent i està fet per sobreviure. Quan el cos detecta que ens estem alimentant malament i poc, es comencen a activar automàticament una sèrie de mecanismes que fan que el cos acumuli tot el que menja en forma de greix per a sobreviure.
Quan et lleves al matí és normal que la panxa sigui més petita que quan acabem de menjar, això li passa a tothom ja que a primera hora tenim el ventre buit i a mida que ens anem alimentant, la panxa s'infla. No t'has d'obsessionar amb això ja que cada persona tenim tendència a acumular més greix a unes o altres parts del cos. Tu ho fas a la panxa, però altres persones acumulen a les cuixes, altres al cul,... Es tracta de menjar bé, evitar begudes amb gas (que fan que la panxa s'infli més fàcilment) i fer esport. Pots triar exercicis on treballis la panxa: còrrer, ballar, fer abdominals, saltar a corda. Amb aquests exercicis a part de treballar les cames, també ajuden a tonificar la panxa.
Un petó!
Laura Medrano