inseguretats al llegir
Hola, Elena!
Tinc un dubte. No sé perqué a l'hora de llegir davant de la classe penso que ho faré malament, i faré el ridícul. AL pensar això no em puc concentrar en la lectura i fins i tot em tremola a vegades la veu dels nervis. També a vegades em falta l'aire fins i tot.
No sé perqué però crec que tinc un problema d'autoestima. Però trec molt bones notes i em considero una noia simpàtica i guapa ( tot i que ara tinc grans ). A més, no em fa tanta vergonya sortir davant de la classe a una exposició oral o a parlar. Els nervis són més forts al llegir!
Ajuda'm, nosé el que em passa! Si tinc problemes d'autoestima, hi ha algún tipus d'exercici per millorar-la? No vull viure amb nervis les 6 hores de classe cada dia!
Elena Crespi

Hola guapa, com estàs?
Pel que em dius, hi ha d'altres situacions on no et poses nerviosa, per tant, això ens demostra que tens capacitat per estar davant dels altres i parlar. El problema és al llegir. Per què creus que et passa justament amb això? Tens por a encallar-te i no llegir bé? i si en algun moment t'encalles, què passaria? seria molt dolent?
Crec que és molt important normalitzar que ens podem posar nerviosos en algunes situacions. Com més hi pensis, evidentment, més et costarà. Però si penses que és una cosa normal, això et relaxarà. Segurament a tothom li costa llegir davant de classe, però hi ha gent que se li nota més que als altres. Sembla ser que a tu se't nota (o això és el que penses tu). Per tant, et recomanaria que no intentis evitar la situació de llegir davant dels altres, com més ho evitis, més por et farà. Com més t'hi enfrontis, més valenta et tornaràs.
Un petó!
Elena Crespi i Asensio
@ElenaCrespi81