Com ho puc fer ?
Bona tarda,
El meu dubte és que no sé com fer-m'ho per baixar de pes. Medeixo 1,58 m i peso 64 kg. Vaig al gimnàs i a córrer, però no sé que més fer per baixar, ja que a l'estiu m'agradaria poder assolir els 60 kg. Em podrieu donar algun consell sisplau?
També m'agradaria fer-vos una altra consulta aprofitant aquesta: sabeu algun medicament o remei natural per a fer créixer el cabell i la barba més ràpid ?
Moltes gràcies !
Laura Medrano

Bon dia!!
En primer lloc, gràcies per escriure'ns!
Sobre la pregunta d'aprimar només dir-te que l'únic que pots fer per tenir un pes saludable són dues coses: fer esport, que sembla que ja en fas, i seguir una alimentació saludable i equilibrada.
Anem per parts. S'aconsella que s'han de fer entre 3 i 5 hores d'esport a la setmana (sense comptar les classes d'educació física del cole). Dius que vas a còrrer i al gimnàs, però quantes hores a la setmana són en total? Si fas el càlcul i et surten menys de 3, el que pots fer és augmentar l'estona i/o els dies que fas esport.
Sobre alimentació, has d'intentar seguir una dieta equilibrada, que està resumida a la piràmide alimentària. Fes-hi un cop d'ull i mira a veure si en el teu dia a dia la segueixes:
Una cosa important i que la piràmide no especifica és que s'han de repartir els àpats en 5 cops al dia: esmorzar de casa, esmorzar de mig matí al pati, dinar, berenar i sopar.
Hi ha persones que pensen que si es salten àpats i mengen només 3 o 4 cops al dia s'aprimaran i no és així, és justament al contrari. Menjar 5 cops al dia i seguir les pautes de la piràmide alimentària farà que estiguis en un pes més saludable que no pas si et saltes àpats.
Pel que fa al teu dubte sobre la barba i cabell, dir-te que és fonamental per a un bon ritme de creixement que estiguis ben hidratat, és a dir que beguis suficient aigua en el teu dia a dia (això és entre 1'5 i 2 litres). Un altre consell és que mengis bé i aportis al teu cos suficients vitamines i minerals ja que estan relacionades amb el creixement del pèl corporal (les fruites i verdures tenen moltes vitamines i minerals). A més també es diu que les proteïnes ajuden a que creixi una mica més ràpid. Els experts diuen que el cabell creix per la nit, mentre dormim, per tant descansa bé i suficient.
De totes formes, l'essencial és que estiguis ben hidratat i que tinguis paciència , ja que a cada persona ens creix el cabell a una velocitat variable (de mitjana el cabell creix 1 cm al mes). Hi ha factors com l'estrès que també fan que creixi més a poc a poc...
Espero haver-te ajudat a aclarir els teus dubtes!
Una abraçada!
Laura Medrano