No tinc gana i menjo poc
Hola!
Fa poca cosa de unes setmanes, que no tinc gana, menjo poc i a vegades m’haig d’acabar el menjar a la força. A l’hora del pati algun cop, haig d’acabar tirant el bocata perque no mentra res. Porto desde l’estiu aprimant-me sense fer res, fent el vago (podria ser per les pastilles).
Necesito algun consell o solució.
Moltes gràcies!
Laura Medrano

Hola!
No sé si ets noi o noia, però en tot cas això que t'està passant amb la gana pot ser que tingui varies causes: potser estàs molt estressat/ada? Estàs trist/a? Durant l'adolescència teniu les hormones a tope i és possible que hi hagi coses que t'estan passant que afecten a la gana. Dius que estàs prenent unes pastilles, però no ens dius per a què son. Hi ha algunes medicacions que com a efecte advers treuen la gana, com per exemple les que recepten pel TDAH, però no sé si és el teu cas.
T'aconsellem que si veus que estàs perdent pes des de fa mesos i que passen els dies i la gana no et torna a venir, que vagis al metge per a que et visitin i et diguin a què és degut. De totes formes, encara que no tinguis gaire gana, procura menjar igualment. Els humans obtenim l'energia que necessitem per funcionar en el dia a dia dels aliments, i si no t'alimentes de forma suficient, pots acabar tenint altres problemes de salut. No llencis l'entrepà, fes l'esforç de menjar-lo igualment encara que no et vingui de gust. Pots parlar amb els pares i demanar que durant aquests dies que no tens gaire gana, et facin l'entrepà d'algo que realment t'agradi molt, així et vindrà més de gust menjar-lo.
Així doncs, t'aconsellem que si això segueix així vagis al metge.
Una abraçada!
Laura Medrano