Algun consell?
Hola!
Tinc 12 quasi 13 anys medeixo 1,58cm i peso 69 kilos
Jo em sento fàntastic amb el meu cos. La roba que utilitzo m'agrada i em senta be.
De mes petita si que els companys de classe em feien la burla, pero al final vaig apendre a passar d'ells, si no m'accepten que "es fotin"!
El problema, es que vaig a hospitals (un o dos cops al any màxim) pel pes i mai m'ensurto. Vaig baixant de pes i despres torno a recuperar.
No pico quasi mai entre hores i els àpats son bariats.
Em podrieu dir algun consell per ensortir-me, siusplau?
Graciees!
Laura Medrano

Hola preciosa!
M'encanta llegir que dius que et sents fantàstica amb el teu cos, que t'acceptes tal i com ets i que els comentaris i burles dels demés t'entren per una orella i et surten per l'altra! Moltes persones haurien de seguir el teu exemple, felicitats!
Els controls que vas a fer a l'hospital suposo que són perquè els metges t'han recomanat que perdis una mica de pes. Si perds pes i després el tornes a recuperar pot ser per diferents motius, però segurament el que et passa és que hi ha setmanes que intentes seguir una dieta equilibrada i saludable i altres setmanes o dies que potser abuses d'aliments greixosos o amb molts sucres. Pot ser?
No es tracta de que facis una dieta per aprimar, i menys si els metges no t'han donat cap instrucció concreta. Es tracta de que aprenguis a menjar SEMPRE d'una manera saludable, seguint les pautes que marca la piràmide alimentària. Et deixo l'enllaç per a que hi facis un cop d'ull:
Aquí veuràs com estan distribuits els aliments i consells concrets.
Un altre tema molt important és l'esport. A la teva consulta no ens has explicat res sobre això. En fas? Quantes hores a la setmana? L'aconsellable és que a la vostra edat feu com a mínim unes 3 hores d'esport intens a la setmana, sent l'ideal fer entre 3 i 5 hores (a part de les classes d'educació física del cole)!
Esport intens vol dir una activitat on facis treballar el cos i acabis suant. Em refereixo a que anar a passejar no compta com a esport, ni el trajecte d'anar i tornar de l'institut tampoc. Esport intens vol dir practicar bàsquet, volley, dansa, bicicleta, futbol,...
En definitiva, t'aconsellem que revisis si l'alimentació que segueixes és equilibrada i que facis l'esforç de seguir-la cada dia, sense excepcions. Si t'hi fixes pots menjar de tot (a la piràmide no fica que hi hagi aliments prohibits), però has de saber amb quina quantitat i freqüència està bé que els mengis. Si no piques entre hores és genial! Ah, i una altra cosa: fes 5 àpats al dia (no menys!).
A més, pensa a veure si fas suficient esport i si no és així, planteja't començar a practicar-ne. T'ajudarà a estar més contenta, satisfeta amb tu mateixa i a regular millor el teu pes.
Una abraçada ben forta!
Laura Medrano