Ventre pla
Hola! M'agradaria que m'ajudesiu a aconseguir tenir la panxa plana. El meu problema es que casi no tinc pits i tinc panxa, se que aquesta constitució em ve donada per la genetica però intento reduir la panxa i tenir el ventre pla fent algunes abdominals cada dia i fent esport. El problema es que cada dia em noto unflada i no n'entenc el perquè. Si que es veritat que intento beure molta aigua, però això unfla? La meva mare em va dir que també podria ser de que cada nit per sopar menjo amanida. Per altra part intento beure un té verd al dia i alguna infusió a la nit per solucionar-ho però cada matí em desperto amb la panxa unflada igualment.
Moltes gràcies!!!!!
Laura Medrano

Hola guapa!
Efectivament tens tota la raó quan dius que el cos que tenim ens ve determinat per la genètica. Per la data que has posat a la consulta dedueixo que tens entre 15 i 16 anys, i per tant això indica que encara estàs creixent i desenvolupant-te. De vegades hi ha adolescents als que mentre el cos us està canviant teniu panxeta. Això és normal i es coneix com la "panxa de nen petit" i no s'ha de fer res per eliminar-la, ja que a mesura que van passant els anys i us aneu desenvolupant, desapareix.
No es tracta de que facis cap règim per aprimar, i encara menys si el teu metge o metgessa no t'ho ha recomanat. Simplement es tracta de que segueixis un estil de vida que sigui saludable, és a dir que facis esport i que mengis bé i equilibrat, repartint els àpats en 5 cops al dia. L'aigua no fa que se t'infli més la panxa, ja que és essencial per a tenir el cos hidratat i es digereix molt ràpid.
El nostre consell és que tinguis paciència i que no et capfiquis amb la teva panxa. Allà està i amb el pas dels anys segurament anirà desapareixent una mica. Accepta que forma part del teu físic i no et comparis amb les altres persones, ja que així només aconseguiràs baixar la teva autoestima. I en el cas que no desaparegui perquè el teu cos està determinat per ser així, tampoc t'obsessionis: pensa que només tenim un cos que ens acompanyarà tota la vida, o sigui que l'hem d'estimar, respectar i acceptar tal i com el tenim. Amb les seves parts "bones" i les que no ens agraden tant.
Una abraçada ben forta,
Laura Medrano