És normal?
Hola!!
Des fa un any (aproximadament) em costa molt menjar. Em donen arcades quan esmorzo... Hi ha dies que no puc parar de menjar, hi ha d'altres que no menjo pràcticament res. No sé, la meva estatura es de 180cm i el meu pes no arriba als 60kg.
Gràcies!!
Laura Medrano

Hola!
Aquestes coses que et passen amb el menjar no són massa habituals, per tant el que hauries de fer és explicar-ho als pares per a que un metge parli amb tu i et recomani què pots fer. Lo de les arcades quan esmorzes és possible que et passi perquè encara estàs molt adormit o adormida (no sé si ets noi o noia) i el teu cos encara no s'ha despertat? Hauries de deixar passar almenys uns 20 minuts entre que et lleves pel matí i esmorzes, ja que així dones temps al cos a activar-se. Aprofita per vestir-te, preparar-te la motxilla, endreçar l'habitació, etc i esmorza al final, quan ja portis una estona en dansa per casa.
Si hi ha dies que no pots parar de menjar i en canvi altres que no menges gaire, significa que estàs seguint una dieta desequilibrada i que necessites que un especialista t'ajudi a menjar més equilibrat i cada dia seguint una rutina saludable. Si fa temps que estàs així (sembla que si), no deixis passar més temps i ves a un metge per a que t'orienti i et vagin fent un seguiment de com és la teva alimentació i hàbits de vida.
A nivell general el que has de fer és l'esforç de menjar de forma sana i equilibrada i repartir els aliments en 5 àpats al dia: esmorzar de casa, esmorzar de mig matí al pati, dinar, berenar i sopar. A més has de menjar variat i suficient, ja que sinó podries tenir problemes de salut. Tot i que hi hagi dies que no tinguis gana, fes l'esforç de menjar quan toca i no saltar-te àpats, ja que has de tornar a acostumar al teu cos a seguir una rutina alimentària.
Una abraçada i consulta amb el teu metge o metgessa per a que et donin un cop de mà.
Laura Medrano