PES CORRECTE????
En primer lloc, felicitar-vos per aquesta fantàstica web que em treu un somriure cada dia.
Em dic Joana, tinc 11 anys , vaig a 6è de primària i estic entrant a l'adolescència.
La veritat es que estic bastant amoinada perquè sento que estic gorda. M'acabo de mesurar i mesuro 1,66 i peso quasi 70 quilos. la meva mare diu que sóc molt corpulenta d'ossos i que estic fibrada, i això fa que pesi més. Però tot i així tinc molta panxa, em fa vergonya anar a la piscina i no sé com dissimular-la amb la roba. Menjo de tot menys verdura perquè no m'agrada gens. La meva dieta no és gaire equilibrada , faig 2 hores de ball a la setmana i dues d'educació física, està bé?
Les meves preguntes són si el meu pes és correcte, com em puc aprimar i com puc dissimular la panxa amb la roba.
Moltes gràcies, petons!!
Laura Medrano

Hola Joana!
Moltes gràcies a tu per llegir-nos! Estem aquí per vosaltres així que m'alegro moltíssim que et fem somriure.
Tenint en compte que tens 11 anys i que com tu dius estàs entrant a l'adolescència, has de saber que el teu cos està en ple desenvolupament i creixement, i que tot i que tu ara et vegis una mica grassa, és bastant probable que a mesura que vagis agafant alçada el teu cos es vagi "estirant" i estilitzant. La teva mare té raó quan et diu que probablement ets corpulenta i això fa que pesis més, però no significa que hagis de fer res especial per aprimar. De totes formes si aquest és un tema que et preocupa, demana a la mare per anar al metge i que sigui ell/a el que t'aconselli.
El que si que t'he de comentar és el tema de les verdures. Fixa't en la piràmide alimentària: les fruites i verdures estan a baix de tot de la piràmide, saps què significa? Que són aliments molt bàsics i que n'hem de menjar cada dia!! Sobre la fruita no dius si t'agrada o no, però has de saber que s'han de menjar 3 peces de fruita cada dia i dues racions de verdura! No pot ser que no en mengis. Hi ha molts tipus de fruita i de verdura diferent, es tracta de que en provis de diferents i que t'acostumis a menjar aquelles que més t'agradin. Pot ser que la col i la pastanaga no t'agradin però que l'enciam, el tomàquet i la mongeta si. Prova el màxim de verdures i queda't amb les que més t'agradin, n'hem de menjar cada dia o sigui que quan abans t'acostumis al seu gust, millor.
Estic segura que si comences a fer l'esforç de menjar les 3 peces de fruita i les 2 racions de verdura al dia, el teu pes serà més saludable. Qualsevol metge t'ho dirà.
Sobre l'esport que fas està molt bé! Aquí no has de fer cap canvi.
Per dissimular la panxeta amb la roba, t'aconsellem que facis servir samarretes que siguin amples i de teixits com el cotó, ja que les samarretes molt ajustades i de teixits com la lycra faran que et sentis més incòmode perquè es marca tot.
Un petó ben fort!
Laura Medrano