Última :(
Hola!
Doncs no sé si és molt greu però em sento insegura amb mi mateixa perquè tothom ha fet el canvi menys jo.
Tinc 14 anys, aquest any 15 i encara no tinc res, ni la regla ni pits ni res. Ja sé que no hi puc fer res però totes les nenes de la classe ja ho han fet i a mi em fa com vergonya ser l'última.
Les meves amigues quan en parlen jo em sento incòmode.
Quan vaig anar a la revisió dels 14 anys al metge, em van dir que ja em vindria la regla aquest any i tot això però de mentres no em passa, em sento rara.
M'agrado com sóc però em sento insegura.
Què faig?
Gràcies :*
InterPersonal

Hola Núria!!
Fixa't que no podem forçar la nostra naturalesa. El desenvolupament és diferent per cada persona i si el metge t'ha confirmat que tot està correcte, no hauries de patir, ja que segurament per l'edat que tens la regla no tardarà a venir-te.
Sovint tenim la sensació que ser les "últimes" és pitjor, i que hem de córrer perquè la resta estan més desenvolupades. Però adona-te'n que això no ens porta enlloc i ens fa sentir diferents i insegures. Ens agrada molt llegir que t'agrades com ets, això és fantàstic! Repeteix-te aquest missatge cada dia i estigues tranquil·la, ja que per molt que ens preocupem no aconseguirem avançar quelcom que ha d'aparèixer de forma natural!
Si estàs molt preocupada, parla-ho amb les teves amigues, amb confiança! També pots parlar-ne amb la teva mare o germanes (si en tens), pregunta quan els hi va venir la regla a elles, o a les dones de la teva família, potser et dóna pistes de quan et vindrà a tu!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat