Es bo anar al gimnas amb 15 anys?
Hola, tinc 15 anys medeixo 1'60 i peso 50kilos. No faig ningun esport ni res, molts cops em sento inútil per no moure ni un dit aixi que fa un temps em vaig proposar d'anar al gimnàs. El tema de l'alimentació el porto bastant be ja que menjo molt variat, molta fruita, bec molta aigua... de físic em sento bastant be encara que m'agradaria mantenir-me mes en forma i cuidar-me molt mes per aixo volia saber si anar al gimnàs en aquesta edat es bo pel creixement o si em ficaré super mazas i no semblaré jo. Necessito consells i ajudes amb els exercicis, les hores a la setmana i aixo.
Gracies i seguiu aixi
Laura Medrano

Hola!!
Està molt bé que t'hagis proposat començar a fer exercici, ja que és molt recomanable per a tenir una bona salut i prevenir força malalties. No hi ha cap problema amb que vagis al gimnàs, això si, no t'aconsellem que facis gaires exercicis amb les "màquines" de peses, ja que encara estàs en ple desenvolupament i fins als 17-18 anys no son aconsellables.
Et recomanem que vagis a classes dirigides (on un monitor o monitora et podrà orientar) i que triis les que més t'agradin (spinning, aeròbic, zumba,...). Depenent del gimnàs al que estiguis apuntada hi ha unes o altres classes, pots fer les que més et motivin. Pel que fa a les hores a la setmana, si hi vas de mitjana 3 dies estarà perfecte. I pots estar tranquil·la que no et posaràs "super mazas". Això si, per a que aquest planning funcioni, et recomanem que et facis un horari més o menys fix i que planifiquis quins dies aniràs al gimnàs i a quines hores, ja que així et serà més fàcil complir i no saltar-te dies. Pensa que canviar els hàbits és difícil i si ara vols començar a fer exercici, hauràs de marcar-te un horari i seguir-lo.
Un petó i endavant!
Laura Medrano