He començat a fer abdominals per tenir una panxa plana pero la noto més ample... Ajudaaa!
Porto un any anant al gimnàs dos dies a la tarda, pero com anava amb amigues no ens ho preniem massa en serio. Ara elles ja no venen i des de fa un mes vaig jo sola. Abans ja feia abdominals pero poques, ara n'he começat a fer més perquè no estic a gust amb el meu cos (mesuro 1,60 i peso 60kg) pero em veig pitjor que abans. Això em baixa la moral i tinc menys ganes d'anar al gimnàs. A més quan hi vaig el primer que faig es córrer uns 20minuts per calentar pero desprès de fer-ho sento que el cap se'm envá una mica. Sempre bereno una barreta de cereals i taronja quan surto del gimnàs. No sé si aquesta sensació por ser perquè no menjo res des de l'hora de dinar o per que. Podeu aconsellar-me que fer? Com vaig sola em fa por que un dia no controli i em passi qualsevol cosa...
Finalment també comentaros que jo no em veig bé i quan li comento a les meves amigues em diuen que no digui tonteries, que estic molt bé... (però clar es que elles estàn primes i no saben el que es...) a més de vegades algun noi em llença algun piropo pel carrer i això em fa pensar si es que soc jo que se'm està anant el cap amb tot el tema o es que les meves amigues només volen fer-me sentir bé...
Moltes gràcies, respongueu siusplau, es molt importat per mi.
Laura Medrano

Hola guapissima,
Anar al gimnàs amb amigues té la seva part bona però també la seva part dolenta. Per una banda com que estem en confiança, pot ser que no ens prenguem gaire en serio els exercicis i que com us passava a vosaltres, no féssiu gaire cosa. Ara bé, anar-hi acompanyada també ajuda a estar més motivat per anar-hi sovint. En tot cas, et felicitem pel fet de que segueixis anant-hi i t'animem a que no ho deixis: fer esport és genial per la salut!
Pel que fa a la rutina que fas, està molt bé que comencis escalfant i fent uns 20 o 30 minuts a la cinta, però et recomanem que en canvi de quedar-te a la sala de màquines, que facis alguna classe dirigida, la que més t'agradi (spinning, zumbla, steps...) ja que t'ajudarà a estar més motivada i a més el monitor/a et podrà aconsellar. Una cosa important: si et mareges durant o després de còrrer probablement significa que no tens suficient energia i/o hidratació. El berenar que has dit que fas després d'anar al gimnàs, t'aconsellem que el facis una hora abans d'anar-hi. Si entre el dinar i l'hora a la que fas esport passen moltes hores, és possible que et falti energia i per això et mareges. També és molt important que beguis suficient aigua abans, durant i després de fer esport!!
Finalment comentar-te que has de canviar el xip i començar a valorar-te i a estimar-te més. Si les teves amigues et diuen que estàs genial i a sobre notes que agrades als nois, està clar que el problema està en que no et valores el suficient. Quines altres proves necessites per creure't que estàs bé?
Aprèn a estimar-te i valorar-te, és la clau per a tenir una bona autoestima i ser més feliç!
Una abraçada ben forta!
Laura Medrano