Sóc una enana!
Vale, hola adolescents.cat!
Jo sóc molt baixeta ho admiteixo, però vaig conèixer un nen més gran que jo que era més o menys d'altura que jo i estaba enamorada d'ell, però això no be al cas. Doncs jo amb aquest "enamorament" vaig tenir autoestima i no em va importar que em diguessin baixeta. Però fa uns dies uns nens de 1r ESO em van començar a dir-me baixeta i coses així.
Estic molt com trista i avergonyida, l'autoestima m'ha baixat en picat i ara l'únic que vull és crèixer.
Medeixo 1,45m i peso 32kg, tinc 13 anys. Segur que t'has quedat flipant, ho se sóc una enana, no llegeixis aquesta consulta amb cara de com es possible ser tan baixeta.
Be me enrollat una mica...JO VULL SABER QUINS ALIMENTS TINC QUE MENJAR PER CRÈIXER.
Menjo de tot i una cantitat bastant bona, però segur que hi han aliments que t'ajuden a crèixer, bueno així es el que crec jo.
He escrit massa, perdó si t'has cansat o algo, però ho tenia que explicar bé perquè ho poguessis entendre bé.
Espero que em responguis aviat i moltíssimes gràcies per dedicar al teu temps per ajudar-me. (Respon amb detall sisplau això és molt important per mi)
GRACIES!!!
Laura Medrano

Hola pepa :)
Gràcies per escriure'ns i explicar-nos la teva història. I no et preocupis, que no t'has enrotllat tant ;)
Fixa't com som les persones que depenent dels comentaris que rebem de l'entorn ens pot pujar o baixar l'autoestima. Pensa-ho bé, això és molt injust!! Per culpa d'uns nens mal educats i que es creuen molt graciosos t'ha baixat l'autoestima i t'ha vingut complexe per ser baixeta... no els hi donis aquest gust!! Ningú és perfecte i les persones que et fan aquests comentaris tampoc!!
M'ha agradat com has començat la teva consulta, dient "Jo sóc molt baixeta ho admiteixo". Aquest és el primer pas per a sentir-te bé amb tu mateixa. Ets baixeta, i què? Hi ha persones que són molt altes i també han d'acceptar-ho, altres que tenen una taca o moltes pigues a la cara i han d'acceptar-ho, altres que tenen el nas gran i han d'acceptar-ho, altres que tenen les orelles sortides i han d'acceptar-ho,... i així podríem seguir fins l'infinit. Per què? Perquè cada persona tenim un cos diferent i la major part del cos que tenim no el podem triar ni modelar com si fóssim de plastilina.
Tu només tens 13 anys i encara tens molt temps per a seguir creixent, però no pots fer res per a créixer més ràpid ni decidir quina alçada voldràs tenir quan tinguis 20 anys i ja t'hagis acabat de desenvolupar. Sento dir-te que no hi ha aliments que et facin ser més alta ni més baixa, ni exercicis ni esports que et facin créixer. L'alçada que tindràs quan acabis de desenvolupar-te dependrà de la teva genètica (parts del cos que heretem dels pares, avis, besavis, rebesavis,...). Simplement es tracta de que mengis bé i saludable, així trauràs el màxim profit a la teva genètica. La llet t'ajudarà a que els óssos siguin més forts i resistents, pren entre 2 i 4 racions de làctics cada dia (llet, formatges i/o iogurts).
Fes-me cas, no escoltis els comentaris que et fan les altres persones, i encara menys si són comentaris negatius que no t'aporten res de bo. Cada persona tenim un cos i físic diferent, i capficar-te amb voler créixer més ràpid no et servirà de res, només per frustrar-te i baixar-te encara més l'autoestima. Accepta't tal i com ets i estigues i mostra't segura de tu mateixa, que segur que vals molt!
Una abraçada ben forta, i amunt aquesta autoestima!!!!!
Laura Medrano