Ansietat?
Hola ! Tinc un problema que ja em passa desde fa temps i és que quan em toca surtir a davant de la classe i fer alguna presentació em posu molt nerviosa i no ho puc evitar, els simptomes son: tremolo, em posu vermella, el cor em batega molt ràpid, tinc problemes de movilitat del cos ja que estic tremolant, m'entrebanco a l'hora de parlar...
I no sé si és ansietat , no fa gaire ho vaig parlar amb la meva mare i em va comprar una cosa que s'en diu calmigem pero digem que no es pas que en fagi gaire d'efecte. Demà haig de sortir davant de la classe per exposar un treball i tinc por que em passi. Siusplau em podrieu donar consells per evitar posarme nerviosa?
InterPersonal

Hola Chocoblack!
Has de pensar que posar-se nerviosa quan hem d'exposar-nos davant de molta gent, és completament normal! De fet, és adaptatiu i tot, vol dir que ens ajuda a estar alerta i pendents de fer bé les coses.
Com hauràs comprovat hi ha gent que no sembla que es posin massa nerviosos, en canvi a tu et dóna la sensació que és molt evident, ja que el teu cos dóna molts senyals d'aquests nervis.
El que nosaltres et recomanaríem és que no centris la teva atenció en si et poses vermella o no, si et tremola la veu o si el cor et batega molt de pressa, ja que com saps és quelcom que no podem controlar i sovint com més pendents estem de tot això, més empitjorem els símptomes. Intenta normalitzar el que et passa, i centrar-te en el teu discurs. Si cal, digués en veu alta que estàs una mica nerviosa o que sovint et poses vermella, això potser t'ajuda a tranquil·litzar-te!
Respira profundament abans de l'exposició i concentra't en el treball que t'has preparat tan bé!
Si tot i així veus que la cosa va a més i et veus incapaç de gestionar-ho, sempre pots demanar ajuda professional perquè et donin un cop de mà. Per exemple, podries comentar-ho amb la psicòloga de l'escola.
Esperem que la presentació vagi molt i molt bé!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat