lalapo (mocs..)
aveure...potser us semblara estrany que us faci aquesta consulta i potser us pot semblar incommode de contestar perè esque la veritat es que es urgent i ho necessito;/..primer de tot nosé si aniria aqui aquesta consulta..
bé..us explico..jo desde petita que em menjo els mocs, si, us pot fer fastig.. a mi també. El problema és que jo ho vui deixar...no mels menjo amb obseció pero per exemple avans de dormirme al llit o quan no tinc re que fer..me'n començo a mejar...(això si..sense que ningú em veigui)...pff.. nos se que fer pk a mi sincerament em fa un fastig tremendo...i nose´.. hi hauria alguna manera perquè deixi de fer-ho?
gracies preciosos... hos he de donar les gracies per tot pk sense vosaltres mai m'hagues atrevit a dirv-hos això..
gracies guapus! sou els putus amus:*)
Laura Medrano

Hola guapa!
No et preocupis que no ens fa cosa ni fàstic contestar-te a la teva pregunta. És habitual que els nens i nenes quan són petits es portin les mans i objectes a la boca i entre d'altres coses, es mengin els mocs. Ara bé, com tu dius ja no ets una nena petita i aquesta conducta hauries de deixar de fer-la.
Fixa't que per una banda dius que et fa fàstic i que vols deixar de fer-ho, però per altra banda, segueixes fent-t'ho.
Simplement es tracta de que t'ho plantegis de forma ferma i decideixis que ja no ho faràs més. Una estratègia que et pot ajudar és que quan et vinguin ganes, intentis fer algo amb les mans que t'impedeixi ficar-te els dits al nas. Per exemple que agafis una piloteta amb les mans (o amb la mà que normalment et fas els mocs) i així les tinguis ocupades, o que et distreguis fent alguna cosa (llegint, mirant el mòbil, ...). Si tens ocupades les mans, no podràs fer-te mocs i poc a poc t'aniràs oblidant de fer-ho. Això si, el realment important és que prenguis la decisió de deixar de fer-ho.
Ànims que tu pots!
Laura Medrano