Menjo massa... Dieta? Impossible
Hola i gràcies per contestar:)
Sempre he estat una noia de menjar bastant entre hores, però tot i així estic bé (1,60m i 52 kg) tot i que tinc un notable greix abdominal. La meva mare em fa àpats variats i menjo les cinc vegades al dia. Fa poc vaig proposar-me començar una dieta (simplement deixar de menjar pastisseria i altres greixos) per treure'm una mica aquest greix que tant em molesta, però com més hi penso més acabo menjant. Esmorzo abans d'anar al cole, allà menjo més tard un entrepà, dino fins quedar-me tipa i sopo sense quedar-me pas amb gana. El problema està entre el dinar i el sopar. Mitja hora després de dinar ja estic picant algo, una hora més tard algo més, després bereno bastant i vaig picant cosetes i finalment arribo al sopar encara amb gana.
Simplement no em puc resistir, no sé què em passa. Sempre hi ha gelat, o galetes, o natilles, o patates o coses així per picar i acabo menjant de tot. I per més que m'intento aturar no puc, en dos segons estic davant de la nevera i mig segon més tard menjant un gelat. I dic bueno a la merda per una mica no passarà res. Però això ja és constant i ho explico a les meves amigues i diuen que no m'he engreixat, i no ho faig, però vull aprimar-me un quilet i evitar pujar de pes. Cada setmana tinc com a mínim dos o tres examens i per tant no tinc temps per sortir a córrer ni res. A més, les meves amigues no corren i passo d'anar sola perquè visc en una ciutat en la que em puc trobar amb gent que conec i a més hi ha molt cani, per tant no vull anar sola. I les altres opcions per fer cardio que tinc són cares i els meus pares van justos de peles.
Vaig llegir que beure aigua ajuda a treure la gana o aigua amb llimona però ho faig constantment i segueixo tenint la mateixa!
No sé què feeer per deixar de menjaaar tant. Força de voluntat? No la tinc ni la tindré.
Laura Medrano

Hola bibi!!
Moltes gràcies per escriure'ns! T'has explicat molt bé i ens has donat molta informació per a que et puguem respondre als teus dubtes. En primer lloc dir-te que fas molt bé d'intentar menjar 5 cops al dia ja que és la millor manera de tenir un pes saludable i seguir una dieta equilibrada. El problema és que realment si t'hi fixes no fas 5 àpats al dia, sinó que en fas més perquè per la tarda picoteges bastant.
Per evitar que això et passi pots fer dues coses:
- En primer lloc berenar bé i asseguda a taula, així tindràs la sensació de que has menjat suficient i de que fins l'hora de sopar no et cal menjar res més. També és important que et marquis un horari per berenar: si per exemple dines a les 14:30 i sopes a les 9 de la nit, el berenar el pots fer a les 6 de la tarda. Marca't un horari i segueix-lo. També és molt important saber què pots berenar, ja que si menges poc, tindràs més facilitat per picar entre hores. Exemples:
> Un got de llet amb cereals o galetes
> Un iogurt amb una torrada de pa
> Un suc de fruita i un entrepà
> Un iogurt amb fruits secs i un suc de fruita
Pensa que és molt millor que facis un bon berenar i tot de cop que no pas que vagis picant al llarg de tota la tarda.
- En segon lloc, per evitar la temptació de menjar entre hores i de picar coses "poc saludables", hauries de parlar-ho amb els pares i demanar que deixin de comprar certs aliments com per exemple les patates fregides, gelat,... Si no en tens a casa, no en menjaràs. A mida que vagis acostumant al teu cos a fer els cinc àpats de forma regular, t'aniran desapareixent les ganes de picar entre hores i podreu tornar a comprar aquests aliments que t'agraden.
També vull comentar-te una altra cosa: és importantíssim que busquis temps per fer esport!! Igual que és important saber com ens hem d'alimentar per seguir una dieta equilibrada, també s'ha de combinar amb la pràctica d'exercici físic. Busca alguna activitat que t'agradi i comença a fer-la.
Sobre lo de beure molta aigua o aigua amb llimona és mentida, són mites alimentaris que la gent diu i es creu però òbviament no funcionen. El nostre cos és molt intel·ligent i no se'l pot enganyar tant fàcilment.
Esperem haver-te ajudat!
Un petó
Laura Medrano