no tinc gana
Hola, fa un any que m'he estic adonant que menjo perque els meus pares m'obliguen .
Ja se que ho faig malament pero al pati alguns dies llenço l'entrepa a la basura.
Necessito algun conselll o alguna solució.
Gracies i petonets adolecents
Laura Medrano

Hola Mar!
En primer lloc, gràcies per escriure'ns.
Per norma general a l'adolescència el normal és que els nois i noies tingueu gana, ja que el cos durant aquesta etapa de la vida està en ple procés de desenvolupament i creixement i per tant necessiteu molta energia. Els humans obtenim l'energia que necessitem per funcionar dels aliments, i per tant el cos demana que ens alimentem de forma suficient.
Si dius que fa temps que no tens gana, hauries d'anar al metge i explicar-ho per a que t'examinin a veure si hi ha alguna cosa que ho provoca. L'alimentació és bàsica i necessària per a que puguem créixer i desenvolupar-nos i mentre no tinguis gana, has de fer l'esforç de continuar menjant "per obligació". Un altre tema diferent és que facis servir l'excusa de que no tens gana perquè en realitat el que et passa és que estàs obsessionada amb el cos i vols menjar poc de forma voluntària per aconseguir aprimar... Pot ser que et passi això? Que amb el temps t'hagis anat obligant a menjar menys i que ara fins i tot hi hagi certs aliments que et fa "cosa" menjar...?
No ho sé Mar, però el que està clar és que per poder-te aconsellar millor necessitem més informació i que intentis descobrir per què no tens gana. Òbviament com tu bé dius lo de llençar l'entrepà a la paperera no està gens bé, a part de perquè el menjar no s'ha de llençar, perquè t'has d'alimentar!
Et recomanem que ens tornis a escriure explicant ben bé per què creus que no tens gana, i que pensis en si és possible que el que t'estigui passant és que t'estiguis obsessionant amb el cos i el pes i que lo de no menjar o menjar poc ho facis expressament... Explica'ns què sents i què en penses, si us plau. Estarem encantats de donar-te un cop de mà i si realment simplement el que et passa és que no tens gana, potser hauries d'anar al metge o metgessa de capçalera per a que mirin si la gana t'ha marxat per algun motiu concret.
Una abraçada Mar!
Laura Medrano