No entenc què coi em passa (l'altre s'ha enviat sene voler)
Holaa!
Primer que res, gràcies per respondre!
Us explico. Aquest any he començat la uni, me n'he anat a viure a un pis d'estudiants amb unes amigues... La meva vida ha canviat molt. Però porto unes setmanes que estic com a depre. Hi ha dies en que estic súper alegre i d'altres en que ho veig tot negre i no m'il·lusiona res. I és que sento com a que qualsevol petita cosa que em passi ja m'afecta moltíssim (si per exemple, tinc la sensació que el noi de la classe avui m'ha ignorat, o que tinc la sensació que avui les companyes m'han deixat de banda...) i sé que em ratllo moltíssim per coses que potser no tenen gaire importància, però no sé com parar-ho. També he de dir que vaig tenir bulímia durant dos anys (vaig anar a un psicòleg un temps) però que mai ha marxat del tot, perquè algun que altre cop he tornat a vomitar (sempre controlant, clar), però a més a més, ara estic intentant baixar els 7-8 kg que em sobren amb dieta saludable i esport, però el que em passa és que sóc molt estricta amb mi mateixa, i si em salto la dieta em sento súper culpable, però si no m'exigeixo no aconsegueixo els resultats que busco. En fi, que sento que el meu cap és un embolic descomunal i agrairïa algun consell per prendre'm la vida amb més filosofia i no ratllar-me tant per tonteries (i aixecar-me pels matins amb ganes de viure el dia). A més, sóc una persona MOLT nerviosa i últimament estic una mica histèrica i em cau bastant més el cabell del normal.
Moltes gràcies pel vostre temps! Un petó!
InterPersonal

Hola merixi!
Aquest estat d'ànim tan fluctuant que sents últimament pot ser degut els grans canvis que ha experimentat la teva vida: començar la universitat, anar a viure a un pis d'estudiants amb amigues... Sabem que aturar els teus pensaments quan t'estàs ratllant moltíssim és força complicat, però et recomanem que busquis alguna activitat que t'ajudi a distreure't i passar-t'ho bé (fer esport, per exemple)!
Pel que fa al tema de baixar 7-8 kg de pes et recomanem que demanis hora de visita amb el teu metge de capçalera, que et faci una revisió completa per veure com estàs. Si tens antecedents de bulímia, hem d'estar a l'alerta, ja que encara que diguis que "controles" és difícil de fer-ho. Per tant, millor fer les coses ben fetes i amb una supervisió mèdica.
Fixa't que el cabell caigui en excés pot ser un senyal del teu estrès, nerviosisme, d'una alimentació poc saludable... aprofita per comentar-ho també al teu metge!
Per últim comentar-te que si veus que tot plegat et supera i no trobes la manera de gestionar-ho sempre pots demanar ajuda a un professional de la psicologia.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies a tu per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat