Berenar
Hola, tinc uns quants dubtes....
Faig 1'56 més o menys i peso 55'500 kg. No estic bé de pes. Em noto les cames molt grasses i la cara amb "papada".
Faig atletisme cada dia menys dijous i els caps de setmana tampoc. No se com menjar, és a dir, jo no se que berenar per que sempre he tingut por a que em doni un tall de digestió o algo. Jo de l'escola surto a les 5'10 aprox i entreno a les 6, no se que berenar, per que si no menjo em marejo.
No estic bé de pes i estic molt baixa d'autoestima.
Siusplau necessito ajuda,
Gràcies<3
Laura Medrano

Hola!!
Primer de tot: el teu pes és totalment correcte!! Segons la teva alçada i pes estas dins la normalitat i en cap cas has de pensar que estas grassa. Si realment tens dubtes sobre això parla-ho amb el teu metge o metgessa quan tinguis visita, a veure què et diu.
Per mi la mostra més clara de que el teu pes és saludable és que fas esport 4 dies a la setmana, i no qualsevol esport, sinó que fas atletisme. Estem acostumats a pensar que tots hem de tenir el cos perfecte dels models que veiem a la tele i a les revistes, però no és així. Cadascú tenim un cos i constitució diferent, i les formes corporals de cada persona són d'una manera. Tu fas molt esport i per tant tens un estil de vida saludable.
Pel que fa al berenar, tens raó que és important fer-lo bé perquè no et faltin energies durant l'entrenament. El problema és que entre que surts de classe i fas atletisme passa poca estona. L'ideal seria que berenessis almenys una hora o hora i mitja abans de fer esport per tal que et doni temps a fer la digestió... Si sobre les 4:30 o 5 de la tarda poguessis berenar seria fantàstic, però suposo que estàs a classe, no?
De totes formes el realment important és saber què berenar: sobretot hidrats de carboni (que donen energia) com per exemple un entrepà, cereals o galetes. També estaria molt bé que beguis un suc de fruita o que mengis una peça de fruita (un plàtan per exemple). Si pots berenar a les 4:30 de la tarda millor, i sinó fes-ho just quan surtis de classe. Porta el berenar a la motxilla i només sortir de classe, t'ho menges. Important també que t'hidratis i beguis aigua.
Una abraçada ben forta, i qualsevol altre dubte ja saps que ens pots tornar a escriure.
Laura Medrano