Problemes a casa ¿amb qui ho puc parlar?
Cada vegada que ploro (moltes nits) tots els problemes apareixen i no puc parar.
Tinc un munt de problemes, quan era petita els meus pares es barallaven quasi a diari i jo m'anava a un racó a plorar i ara que estan separats pasa el mateix però amb el meu germà i quan discuteixen no paren de treure's merde i ell es posa molt agressiu i dona cops a les parets i no puc evitar plorar i quan ho faig em venen tots els problemes.
La meva àvia que era com la meva mare tenia deméncia bascular i els records de dormir amb un sofà atravessat a la porta del balcó perque no es tirés i moltes més imatges em venen al cap.
També aquest any em graduaré i mentre que tots els meus companys seran acompanyats per la seva família a mi només em vindrà o el pare o la mare ja que quan li vaig dir al meu pare que si m'acompanyava em va dir que si la meva mare no podia ja ell ho intentaria.
En resum, quasi cada nit ploro d'amagat i no sé que fer, no m'agrada estar a casa i no sé amb qui ho puc parlar, un dia estava pensant dir-ho al meu professor ja que el conec de dos anys i tenim molt bon rotllo però em fa por que ho comenti amb la resta de profes i direcció i que truquin als meus pares.
InterPersonal

Hola Estudiant99!
Si creus que parlar amb el teu professor pot ajudar-te, no ho dubtis. Parla-ho amb ell, explica-li com et sents i tot el que t'està passant. Demana-li discreció i que t'agradaria que la vostra conversa no arribés a la resta de profes.
També pots dirigir-te al psicòleg/a de l'escola. Pensa que també hi tens accés i està per donar-vos un cop de mà.
Valora també si en pots parlar amb algun familiar (tiet, tieta, cosí, cosina...). No et quedis tot aquest malestar per tu!
De totes maneres, també pensem que estaria bé que poguessis parlar-ne amb els teus pares, de forma separada si creus que és millor. Pensa que la confiança entre vosaltres és bàsic, i ells han de vetllar pel teu benestar. Explicar-los com et sents o com et fan sentir cada cop que discuteixen, segur que t'ajuda a sentir-te millor o treure tot aquest malestar que tens.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat