¿!COM PUC BAIXAR DE PES?!
Tenc 14 anys, faig 1'62 i pes 65 quilos. N'estic farta de veure'm aixi. Cuan em miro al mirall hem veig letja i grassa, i hem poso a plorar. He intentat moltes coses. Hem fa vergonya anar a l'institut, sortir al carrer, etc. I n'estic cansada de que la gent se burli de jo.
Ajudaumeeeee per favor. O necesit
Laura Medrano

Hola katt,
En primer lloc volem agrair-te que ens hagis escrit per explicar-nos com et sents i dir-te que ens sap molt greu que et sentis així.
Realment pel que sembla el teu problema no és el pes,sinó l'autoestima i l'acceptació de tu mateixa, que no tens. El teu pes està dins la normalitat i no has de pensar en que si aprimes et sentiràs millor amb tu mateixa i que la teva autoestima pujarà automàticament, perquè això NO funciona així...
L'autoestima es mesura en funció del grau d'acceptació que tenim cap a nosaltres mateixos i no amb els quilos que tenim.
T'has de centrar en veure si estàs seguint una alimentació correcta i saludable i si estàs fent suficient esport:
- Si és així, t'has d'esforçar per aconseguir que la teva autoestima pugi i si veus que no te'n surts, demanar ajuda als pares i als teus amics més propers.
- Si veus que no segueixes una alimentació equilibrada i saludable, et recomanem que ens tornis a escriure i ens expliquis com i què menges, així et podrem donar consells més concrets sobre com millorar.
Un altre tema diferent és si reps burles i crítiques per part d'altres persones. Riure's d'una altra persona és quelcom molt injust i cruel, i de fet està castigat i és denunciable. Si aquestes burles t'estan afectant les has d'aturar. Parla amb els profes, amb els pares, amb qui faci falta per a que parin els peus a aquestes males persones que es riuen de tu o et fan comentaris desagradables. Estàs en el teu dret de denunciar aquesta situació per a posar-hi fi. Si et sents sola en aquest tema, parla-ho amb amics propers o amb alguna persona de confiança i que t'ajudin!!
Consells per millorar la teva autoestima te'n podem dir algun. El principal és que giris la truita i que deixis de dir-te coses dolentes i negatives de tu. Tots tenim coses que no ens agraden o que voldríem canviar, però t'has de centrar en les que SI que t'agraden i potenciar-les. Demana als teus pares que escriguin en un paper 5 coses bones que tens i enganxa'l al mirall del lavabo. Cada matí,quan et llevis, llegeix el paper i digues en veu alta les coses que hi ha escrites. Creu-te-les! A mida que vagis creient-te les coses bones que tens (que segur que són moltes), la teva autoestima millorarà.
Aquest exercici també el pots fer amb les teves amigues o amics.
Esperem haver-te ajudat una mica, i ànims! No et mereixes veure't tant malament ni sentir-te així. Està en les teves mans començar a estimar-te, i si no te'n surts, demana ajuda als pares, amics, profes... segur que tens a molta gent al teu voltant que et volen ajudar!
Una abraçada ben forta, i per qualsevol altre dubte, aquí estem!
Laura Medrano