No puc més
Hola, sóc una noia de 15 anys, medeixo 1'60 i peso 72 quilos... Crec que la meva constitució és mitjana, però no ho sé comprovar del tot bé. Farà un any que vaig al nutricionista i he aconseguit aprimar 10 kilos, però últimament no aprimo gens. Voldria que em diguessiu alguns trucs per poder aprimar cara l'estiu, i poder veure'm bé un cop a la meva vida.
Gràcies!<3
Laura Medrano

Bona tarda!
En primer lloc, gràcies per escriure'ns!
La manera de saber com és la teva constitució és veient com ha sigut el teu cos al llarg dels anys i pensar en quin és l'estil de vida que portes. Si portes un estil de vida saludable i tens uns bons hàbits, el cos que tens és el que et ve marcat per la teva genètica i constitució. Ara bé, si no segueixes una alimentació gaire equilibrada i si practiques poc o gens d'esport, pot ser que tinguis un pes que està per sobre del que es considera saludable.
La manera de sortir de dubtes és parlar-ne amb els pares i amb el teu metge o metgessa, ja que ells et coneixen de tota la vida i sabran donar-te una resposta més acurada. Gràcies a les pautes que et va donar el nutricionista vas aconseguir baixar de pes i sembla que ara t'has estancat. Això pot ser degut a que amb el temps t'has relaxat i ja no segueixes al peu de la lletra les seves recomanacions, o bé que el teu cos es troba bé amb el pes que tens i no vol aprimar més.
Els consells que et podem donar són que revisis les recomanacions que el nutricionista et va donar i que tornis a seguir-les, a més de que facis un cop d'ull a la piràmide alimentària que marca com seguir una dieta equilibrada i a més a més que facis bastant esport.
Una altra cosa molt important és que facis 5 àpats al dia (no menys!). Pensem erròniament que si mengem menys vegades al dia perdrem pes, però és al contrari. Segur que el nutricionista et feia menjar almenys 5 cops al dia, ja que està demostrat que ajuda a tenir un pes més saludable: quan mengem menys cops o ens saltem àpats, ensenyem automàticament al cos a emmagatzemar greixos. Si ens acostumem a fer els 5 àpats, el cos funciona de manera més regular i ens ajuda a estar millor.
Sobre el tema de l'esport, a la teva edat es recomana que a part de les hores d'activitat física que feu a l'institut, practiqueu entre 3 i 5 hores d'esport més a la setmana!! Ho estàs fent? L'esport és suuuuper important i ens ajuda moltíssim a tenir un pes saludable i correcte. Hi ha persones que pretenen aprimar sense moure's del sofà i això a dia d'avui és 100% impossible. Gràcies a l'esport igualem la balança entre els aliments que ingerim (alimentació) i els greixos que cremem (esport).
Ànims i comenta això a casa, els pares et podran aconsellar i si ho creus convenient, demana hora al metge per a que t'orientin sobre tot això.
Un petó!!
Laura Medrano