Tinc la sensació de que em puc desmayar en qualsevol moment
Hola,
tinc 14 i em passa una cosa. No es que sigui res greu pero es que estic bastant prima(no anorèxica ni res però una mica més prima de lu normal) i tinc la pressià baixa. Aixó fa que molts cops quan m'aixeco de cop d'una cadira o del llit em marejo i quan fa calor molt més. Es si em podrieu dir si hi ha algún aliment que fagi que no em maregi tan sovint.
No sé si té algu a veure però fa com 2 mesos estava en una sala i de sobte vaig començar a veure com punts negres i a tenir molta molta calor. Al cap de pocs minuts ja no veia res, només sentia a la gent i estava super marejada, vaig haver de seure a una taula perquè m'estava a punt de caure. Aal final no em vaig desmayar però jo crec que va ser més força de voluntat que altra cosa. Pot ser que estiguir elacionat?
Moltes gràcies
Laura Medrano

Hola!!
Això que et passa de que et mareges quan t'aixeques de cop els hi passa a algunes persones, és molt molest i pot estar relacionat amb la pressió baixa o amb la pressió alta. Si dius que tens la pressió baixa suposo que és perquè els metges t'ho han dit. És important que t'hidratis bé bebent suficient aigua al dia (entre 1'5 i 2 litres) i que no estiguis moltes hores sense menjar res, ja que això pot afavorir que et maregis més fàcilment.
No et puc dir aliments que et vagin bé per a la pressió baixa sense estar segura de que la tens així, ja que si el problema és just el contrari (que tens pressió alta) podria ser contraproduent i fer que et trobis pitjor.
La nostra recomanació és que si els mareigs que tens són molt importants i et passa sempre que t'aixeques, vagis al metge per a que comprovin exactament com tens la pressió i que preguntis a ells quins aliments et poden ajudar. De totes formes si saps que et mareges quan t'aixeques, intenta fer-ho més a poc a poc, sense moviments bruscs, i sobretot quan et quedis amb la visió en negre, para de caminar i recolza't a una paret fins a que la recuperis un altre cop.
Això que dius que et va passar a la sala, és possible que fos un canvi de pressió o simplement que et trobessis malament perquè ja tenies molta calor o si potser feia massa estona que no menjaves res... Segurament vas estar a punt de desmaiar-te, però per sort et vas poder recuperar abans de perdre el coneixement.
Em sap greu no poder-te donar una resposta més concreta, però aquests temes els hauries de parlar amb el teu metge ja que ell et podrà fer un diagnòstic i recomanar-te què fer.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Laura Medrano