Vull engreixar
Holaa!
Sempre penjeu articles sobre gent que vol aprimar-se. Però a mi m'agradaria engreixar, ja que em veig molt prima. Tinc 15 anys peso 43kg i medeixo poc més de 1,60m. Com podria guanyar pes? Quins aliments hauria de menjar? ....
Moltes gràcies♥
Carlota López Ballestar

Bona dia,
Gràcies per fer-nos la teva consulta i confiar amb nosaltres.
El primer que has de saber és que cada persona té una predisposició genètica i possiblement per això et costi tant pujar de pes, de la mateixa manera que hi ha persones que tenen més facilitat per engreixar-se.
Moltes persones creuen que la única manera d’augmentar pes és menjant moltíssims dolços, snacks, rebosteria, etc. i s’adonen que tot i així no perden pes però si empitjoren la seva salut.
El primer de tot és que mengis de manera equilibrada i facis els 5 àpats al dia. Fins i tot en el teu cas et podria anar bé fer un petit ressopó abans d’anar a dormir i prendre un got de llet amb sucre o xocolata i alguna galeta, un iogurt amb mel i fruits secs, un bol petit de cereals, etc. Res que sigui molt pesat ja que sinó potser et sentarà malament.
També has de menjar tots els grups d’aliments, els hidrats de carboni com la pasta, l’arròs, la patata, els cereals, etc., les fruites i verdures que hem de menjar 5 cops al dia, menjar lactis (sencers) 4 cops al dia, i combinar les proteïnes animals i vegetals cada dia. S’ha de tenir en compte que em de menjar més peix, pollastre, ous i llegums que carn vermella i embotit. Els hidrats de carboni els has de menjar a cada àpat ja que t’aportaran energia durant tot el dia. Un altre aliment que és molt saludable i pot anar-te bé són els fruits secs, com les ametlles, les nous, els cacauets, etc.
Per tant, a nivell de resum et recomanem: seguir una dieta equilibrada fent els 5 àpats bàsics al dia, fer un ressopó abans d’anar a dormir, menjar hidrats de carboni a cada àpat i augmentar els que menges, els lactis prendre’ls sempre sencers i prendre mel i sucre i no edulcorants. També et pot anar bé prendre fruits secs, acompanyar els dinar i sopar amb una mica de pa.
En quant a l’esport nosaltres sempre recomanem fer esport 3 cops a la setmana, a part del que feu a l’institut.
És possible que tot i seguir totes aquestes pautes durant un temps no notis cap diferencia. En aquell cas intenta no donar-li molta importància i dóna temps al teu cos per anar desenvolupant-se . Si segueix preocupant-te molt també pots anar al metge perquè et faci un seguiment personalitzat.
Esperem haver-te ajudat una mica.
Una abraçada
Carlota