Últimament menjo massa (juuu)
Hola adolescents.cat!!
Abans de res m'agradaria felicitar-vos pel bon treball que feu, ens ajudeu moltíssim!
Bé, el que us vull explicar es que aquestes últimes setmanes (he tingut molts exàmens i deures i vaig una mica estresada) doncs he començat a menjar molt més i no paro de picar entre hores i sé que no és gens bo. Jo sempre he set una noia que no té problema a menjar molt però de manera saludable i a més els metges diuen que estic a un pes normal i correcte per la meva edat i la meva altura, però la cosa està en que m'estic començant a preocupar perquè menjo massa i no vull arribar a engreixar. No sé si serà cosa de la pressió pels examens i això, però no puc parar de menjar xocolata i coses amb molt sucre.
M'agradaria que em donessíu consells per no picar entre hores i intentar seguir la meva dieta normal sense passar-me dels límits.
Moltissímes gràcies per adelantat!!
Carlota López Ballestar

Bon dia bonica,
Moltes gràcies a tu per confiar amb nosaltres.
Pel que ens expliques no hi ha cap problema, el teu pes és el adequat i tampoc et preocupa en excés i menges bé i de manera equilibrada. Només que aquests últims dies amb l’estrès has picat més, cosa que passa habitualment en la gran majoria de persones.
Creiem que la teva consulta està molt bé ja que tot i que no és un problema si s’acaba fent cada dia pot convertir-se en un hàbit poc saludable. Molts cops el que mengem pot estar relacionat amb les emocions, per això és possible que si estàs nerviosa, estressada o avorrida tinguis més ganes de menjar aliments saborosos i que ens agraden molt. Fins i tot i ha persones que quan estudien utilitzen el menjà com un premi i això és millor no fer-ho.
No et preocupis si algun dia piques una mica més del habitual, si comences a angoixar-te amb això el que pot passar és l’efecte contrari, que encara en tinguis més ganes. Així que viu això com una cosa normal que ens passa a quasi tots. De totes maneres, pots buscar altres maneres de relaxar-te que no siguin a través del menjar, com per exemple, quedant amb una amiga, llegint, mirant una pel•lícula o anar a fer esport.
Esperem haver-te ajudat una mica però no et preocupis que està tot bé!
Carlota