Ajuda'm a solucionar el problema ACCC
Bones Consultori,
Sóc un noi de 17 anys que cada vegada em veig més gras i em dona ganes de aprimar però no puc pq a la nit em ve molta gana i amb la ansietat menjo més de lo prevestit, i m'agradaria aturar aquest tema... Em podries ajudar a solucionar el problema si us plau, espero la teva resposta :)
Carlota López Ballestar

Bon dia,
En primer lloc moltes gràcies per fer-nos la teva consulta i explicar-nos la teva situació.
El primer que has de saber és que quan més controles el que menges i més t’obsessiones amb certs aliments, intentant reprimir les ganes de menjar més ganes en tens i més fàcil és descontrolar-te. Pensa que és molt important que mengis 5 cops al dia i de tots els grups d’aliments, encara que sembli mentida saltar-se àpats i menjar poc el que provoca és que t’engreixis ja que el teu cos és resenteix i és posa en mode d’emmagatzematge, per tenir reserves quan tornes a menjar poc.
El més important és seguir una alimentació equilibrada, menjant 5 cops al dia (esmorzar, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar) i tots els grups d’aliments en les seves proporcions. Els hidrats de carboni (pasta, arròs, patata, etc.) s’han de menjar en cada àpat del dia, de fruites i verdures n’hem de menjar 5 cops al dia, 4 cops al dia lactis i cada dia proteïnes, combinat les llegums, el peix, el pollastre, la carn vermella, etc. Intentant no menjar carn vermella més d’un o dos cops a la setmana.
A més dius que et veus gras. Això és important perquè potser significa que et distorsiones a nivell corporal, és a dir, que no et veus tal i com ets. Això ens passa a tots però hi ha persones en que la diferencia és més gran i per això ho passen malament, està relacionat amb l’autoestima i la insatisfacció amb el propi cos. Si és així i estàs tant angoixat amb el menjar, creiem que seria molt important que vagis al metge o demanis ajuda a un psicòleg. Si vols, pots venir al ACAB (Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia) i intentarem veure que et passa i orientar-te de manera més personalitzada. Aquí et deixem la pàgina web: www.acab.org
Esperem haver-te ajudat una mica.
Una abraçada
Carlota