Pff no se com parar la mala alimentació
Hola! m'agradaria mantenir l'anonimat.
Des de que em va venir la regla que tinc com necessitat de menjar xocolata però ja fa un temps que no és només xocolata si no que es "comida basura" en general. Quan no en menjo sento que em falta algo i no sé que fer-hi perquè sé que això pot perjudicar molt la meva salut, però no sé com aturar-ho. A més la gent em veu prima però jo no m'hi veig. No he vomitat mai des de que em passa.
Em fa por parlar-ho amb els pares perquè no vull saber la seva reacció.
Com ho puc parar?
Gràcies
Carlota López Ballestar

Bon dia Nadia,
Moltes gràcies per fer-nos la teva consulta, no et preocupis per l’anonimat, ningú té les teves dades personals.
El primer que has de saber és que quan nosaltres veiem un aliment com a poc saludable o prohibit, encara ens donen més ganes de menjar-ne. Si et fixes, sembla que parlis d’aquests aliments d’aquesta manera. Sembla com si haguessis entrat en un cercle viciós en el menjar.
Penso en menjar allò que m’agrada, com per exemple la xocolata però com crec que no n’he de menjar intento reprimir les meves ganes de fer-ho. Cada vegada tinc més ganes i al final acabo “pecant” i menjant-ne, i potser més de la que inicialment volia. Això potser fa que et sentís malament i culpable i per tant que una vegada més intentis tornar a controlar el que menges.
Sembla mentida però quan més controles el que menges i més t’obsessiones amb certs aliments, intentant reprimir les ganes de menjar més ganes en tens i més fàcil fer-ho. Has de veure que aquests aliments no estan prohibits, només és que no els em de menjar cada dia com la fruita i la verdura, els hidrats de carboni, els lactis i les proteïnes.
A més dius que estàs prima però que tu no t’hi veus. Això és important perquè potser significa que et distorsiones a nivell corporal, és a dir, que no et veus tal i com ets. Això ens passa a tots però hi ha persones en que la diferencia és més gran i per això ho passen malament, està relacionat amb l’autoestima i la insatisfacció amb el propi cos. Si és així i estàs tant angoixada amb el menjar, que fins i tot algun cop has vomitat o ho has pensat creiem que seria molt important que vagis al metge o demanis ajuda a un psicòleg perquè el problema no vagi a més i tu puguis estar més tranqui-la amb com et sents amb tu mateixa i amb el menjar.
Si vols a l’ACAB podem orientar-te de manera personalitzada. Et deixem aquí l’enllaç de la pàgina web per si vols trucar-nos. www.acab.org
Pensem que és important que ho facis.
Una abraçada i esperem haver-te ajudat una mica!
Carlota