NO TINC FORÇA DE VOLUNTAT PER PERDRE PES
Hola! Bé, m'agradaria perdre pes perquè necessito perdre uns quants quilos (tinc pensat en perdre 10kg almenys). El que passa es que ho intento i no duro ni 4 dies! Mai em puc resistir en alguna bolleria que hi ha per casa, sobretot la Nutella. Vull deixar de menjar aquestes bolleries i fer exercici, però no se com i quins exercicis fer. Ja que m'és molt difícil. I a més, muns pares no em poden apuntar a res pel tema de diners que diuen que tot és car. Així que haurien de ser exercicis per caasa...
No sé com fer per enrecordar-me de fer exercici cada dia i que no em fagi mandra i seguir una bona alimentació!
Ajuda sissplaaaaau!
petooooooons
Carlota López Ballestar

Bon dia Petita,
Moltes gràcies per confiar en nosaltres i fer-nos la teva consulta. La veritat és que ens és difícil donar-te una resposta perquè no ens has indicat el teu pes i la teva alçada. Tot i així, sigui quin sigui, 10 kg no són uns quants quilos, en són molts. Dubtem que realment necessitis fer aquesta pèrdua de pes però si realment penses que és així creiem que el millor és que ho parlis amb els teus pares i que t’acompanyin al metge o a un nutricionista.
És normal que si el que fas és dir-te “a partir d’ara no menjaré Nutella”, “a partir d’ara no menjaré res de bollería” etc. la reacció sigui la contraria. A les persones no ens agraden gens les prohibicions de cap tipus de manera que quan algú o tu mateix et prohibeixes una cosa el que tenim és encara més desig i més ganes. És com quan els pares et castiguen un cap de setmana sense sortir, segur que aquell cap de setmana era súper important i el que més plans tenies per fer... el que diem... quan més et prohibeixes una cosa més ganes en tindràs, per tant això és el primer que has de deixar de fer. Ni tan sols els metges prohibeixen cap aliment perquè saben que la reacció és aquesta. Sigui quin sigui el teu pes (i per tant les teves necessitats) amb aquests aliments (els de dalt de la piràmide alimentària) el que s’ha de fer és menjar-los de manera esporàdica. No passa res per un dia menjar pastís de postra, el que no podem fer és menjar-ne cada dia. Quan més controles el que menges més fàcil és descontrolar-te,així que intenta no fer-ho.
El que et recomanem és que segueixis una alimentació equilibrada i que facis esport 3 cops a la setmana, a part del que fas al institut. És a dir, menjar 5 cops al dia (esmorzar, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar) i tots els grups d’aliments en les seves proporcions. Els hidrats de carboni (pasta, arròs, patata, etc.) s’han de menjar en cada àpat del dia, de fruites i verdures n’hem de menjar 5 cops al dia, 4 cops al dia lactis i cada dia proteïnes, combinat les llegums, el peix, el pollastre, la carn vermella, etc. Intentant no menjar carn vermella més d’un o dos cops a la setmana.
Recorda que pensem que és important que vagis al metge, ell et dirà si has de perdre pes o si ja estàs bé com estàs.
Una abraçada
Carlota