He vist a dos companys de classe fumant "porros", que he de fer?
Bon Dia,
avui a l'hora del pati, una amiga meva i jo hem anat a una zona de l'entrada de l'insti a parlar tranquil·lament. El problema, es quan hem començat a sentir sorolls i veus reconegudes i olors, que venien de "l'escala d'emergència". Ens hi hem apropat dissimuladament sense que ens veiessin i hem vist dos companys de classe fumant porros juntament amb alumnes de tercer. Un altre company nostre hi ha pujat a veure que feien i quan ha baixat ens ho ha confirmat. Tot i ser companys amb els que mai ens hi hem avingut gaire, ens agradaria ajudarlos però pensem que l'única manera es dient'ho al tutot. No sabem que fer, i tot i que en teoria són lliures de fer el que vulguin, no es normal que 2 nens de 12 anys fumin porros i altres coses... Ajuda siusplau!
InterPersonal

Hola Anònim!
Entenem que us preocupi que els vostres companys comencin a fumar porros... segurament si els advertiu dels riscos que té fumar porros us diguin que ja ho saben, però que seguiran fent el que els hi doni la gana... De totes maneres mai està de més!
El tema està en que estaven fumant dins de les instal·lacions del insti, i per tant, els tutors hauries d'estar pendents de què fan els alumnes dins del insti. Segurament parlar amb els professors no evitarà que ells deixin de fumar, és una decisió personal i lliure, molt difícil de prevenir quan ja s'ha iniciat el consum.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per utilitzar el Consultori!
Mariona Busto
@marionabusto
www.consultajove.cat