Estic prima.
Hola bona tarde,
Sóc una noia de 17 anys, sóc molt primeta, no sóc anoréxica, el cas es que peso 48 i d'alçada 1'63, m'agradaria que m'aconselleu sobre com ser una miqueta més grassa es a dir no molt perque menjo molt pero segueixo igual, amb el mateix pes, voldria agumentar una mica mes de pes pero no se com. M'ajudarieu? Si us plau!!!!!!!
Carlota López Ballestar

Bona dia Soraya,
Gràcies per fer-nos la teva consulta i confiar amb nosaltres.
El primer que has de saber és que cada persona té una predisposició genètica i possiblement per això et costi tant pujar de pes, de la mateixa manera que hi ha persones que tenen més facilitat per engreixar-se.
De la mateixa manera que moltes persones pensen que les persones que tenen sobrepès o obesitat sempre és perquè mengen molt i malament, molts pensen que les persones que estan molt primes ho estan perquè no mengen. La realitat és que tot i que a vegades pot ser així la gran majoria és per la constitució i la predisposició genètica de cada persona.
Si mirem el teu pes i la teva alçada si que és cert que el teu pes és insuficient. Per això et deixarem algunes pautes que pensem que et poden ajudar però el més recomanable és que vagis al metge perquè et faci un seguiment personalitzat i miri si pot haver-hi altres motius perquè estiguis tant prima.
Moltes persones creuen que la única manera d’augmentar pes és menjant moltíssims dolços, snacks, rebosteria, etc. i s’adonen que tot i així no perden pes però si empitjoren la seva salut.
El primer de tot és que mengis de manera equilibrada i facis els 5 àpats al dia. Fins i tot en el teu cas et podria anar bé fer un petit ressopó abans d’anar a dormir i prendre un got de llet amb sucre o xocolata i alguna galeta, un iogurt amb mel i fruits secs, etc. Res que sigui molt pesat ja que sinó potser et sentarà malament.
També has de menjar tots els grups d’aliments, els hidrats de carboni com la pasta, l’arròs, la patata, els cereals, etc., les fruites i verdures que hem de menjar 5 cops al dia, menjar lactis (sencers) 4 cops al dia, i combinar les proteïnes animals i vegetals cada dia. S’ha de tenir en compte que em de menjar més peix, pollastre, ous i llegums que carn vermella i embotit. Els hidrats de carboni els has de menjar a cada àpat ja que t’aportaran energia durant tot el dia. Un altre aliment que és molt saludable i pot anar-te bé són els fruits secs, com les ametlles, les nous, els cacauets, etc.
Per tant, a nivell de resum et recomanem:
-seguir una dieta equilibrada fent els 5 àpats bàsics al dia
-fer un ressopó abans d’anar a dormir
-menjar hidrats de carboni a cada àpat i augmentar els que menges
-els lactis prendre’ls sempre sencers
-prendre mel i sucre i no edulcorants
-prendre fruits secs
-acompanyar els dinar i sopar amb una mica de pa
-pots prendre pastissos, magdalenes etc. de manera moderada
-pren força formatge
En quant a l’esport nosaltres sempre recomanem fer esport 3 cops a la setmana, a part del que feu a l’institut.
És possible que tot i seguir totes aquestes pautes durant un temps no notis cap diferencia. En aquell cas intenta no donar-li molta importància i dóna temps al teu cos per anar desenvolupant-se però ves al metge perquè et faci el seguiment personalitzat.
Esperem haver-te ajudat una mica.
Una abraçada
Carlota