y despres de l'anorexia?
Hola, fa uns temps vaig escriure per aquí preguntant si podia tenir algun transtorn, i efectivament fa uns mesos que m'han detectat anorexia. Ara estic en tractament, jo em vui recuperar, pero tinc una gran por i es que quan em recuperi acabi amb sobrepres. Tothom que es recupera de l'anorexia acaba amb sobrepes? O es possible tenir un pes normal sense arribar a l'extrem? Esque aquesta es la meva principal por, jo menjaria normal si no fos perque no tinc la seguretat de que ara no tindre l'efecte rebot, es 100% això de l'efecte rebot quan deixes una dieta?
Siusplau espero que pogueu resoldre els meus dubtes, un petó.
Laura Medrano

Hola guapa!
En primer lloc felicitar-te per haver accedit a anar al metge i per a començar el tractament per a recuperar-te d'aquesta malaltia. Ets molt valenta i forta, gràcies per explicar-nos-ho.
Sobre la teva consulta dir-te que has d'estar molt tranquil·la amb aquestes pors que tens. Igual que estar per sota del pes saludable és molt dolent per la salut, estar per sobre del pes que ens toca, també és dolent. Els metges no tenen cap intenció de fer que les persones que esteu fent tractament d'un trastorn alimentari acabeu amb sobrepes ni obesitat. De fet si ells perceben que això està passant en alguna de les seves pacients, estigues segura de que faran algo per evitar-ho. En cap cas aquest és l'objectiu. Simplement es tracta de que tingueu un pes saludable que permeti que el vostre cos funcioni amb normalitat i que no tingueu altres problemes de salut associats (problemes de calci als ossos, colesterol, problemes de circulació, amb la regla,...).
Que tinguis aquestes pors que ens expliques és normal, però per a recuperar-te has d'intentar fer cas a tot el que els metges et van dient i menjar les quantitats que ells et recomanen. Cap persona que té anorèxia acaba el seu tractament amb sobrepes, simplement es tracta de que arribis a un pes normal i saludable per a tu. De totes formes, aquest dubte que tens i que et preocupa tant és una de les coses que pots parlar amb el teu terapeuta quan tinguis visita, ja veuràs com et diu el mateix que jo.
Una abraçada i molts molts ànims. Segur que te'n surts més aviat del que penses!
Laura Medrano