Ajudaaa!!
Hola!
La veritat es que ja no se que fer...la meva vida és un desastre. Tot va començat l'any passat (quan feia 2n d'ESO) que vaig començar a sentir-me malament amb el meu cos. Veia que les atres noies estaven primes i jo no em veia com elles i em deprimia, em mirava al mirall i em veia grassa i plena de complexes. Els meus pares i les meves amigues em deien que no ho estava grassa i que tenia bon cos però jo no ho veia. Aquest any (faig 3r d'ESO) ha anat a pitjor...els nois ara es fixen molt amb el cul i que les noies estiguen molt primes i tot això i jo em sento malament perquè s'hi fixen amb totes menys en mi...i això em fa deprimir-me encara més. Amb tot això, he deixat de menjar el que hauria de menjar cada dia, menjo molt poc: al matí no esmorzo res, al pati llenço l'entrepà, a dinar intento menjar el mínim, a berenar no menjo res ja que els meus pares treballen i no se'n adonen perquè no hi son a casa i a sopar igual que al dinar, menjo el mínim perquè sopu amb la meva família, perquè si fos per mi no menjaria res. Jo es que ja no se que fer...odio el meu cos i vull segui aprimant i amprimant per ser més feliç! També a les nits, d'amagades, sempre faig bastant d'exercici. Necessito ajuda!!!!! No se que fer...
Medeixo 1,65 aproximadament i peso 52 kg (abans pesava 57 kg).
Gràcies!!
Laura Medrano

Hola miriammmc,
En primer lloc vull agrair-te que t'hagis animat a explicar-nos com et sents i a demanar-nos consell. Em sap molt greu que et sentis així, i tot per culpa de que no t'agrades a tu mateixa.
Quan parlem d'autoestima fem referència al grau d'acceptació que cadascú té sobre sí mateix, i això es fa en funció de la valoració que faig de la meva forma de ser (caràcter), de com veig el meu cos (físic) i de les habilitats que tinc. Per a fer una valoració de la meva autoestima és important tenir en compte aquests 3 aspectes, i no centrar-ho tot en un, en el teu cas, el físic.
Ara bé, quan dius que els teus problemes d'autoestima van començar l'any passat, si t'hi fixes va ser perquè et vas començar a comparar amb les altres noies, i això és una cosa que no hem de fer.
Cadascú tenim una genètica i constitució física diferent i si ens comparem amb persones que considerem que són més guapes o que tenen més bon cos, aleshores l'únic que aconseguim és que la nostra autoestima baixi. El cos no es pot modelar com si fos una figura de fang, per tant comparar-nos no ens ajuda gens a estar bé amb nosaltres mateixos.
Fes una cosa: mira al teu entorn i veuràs que hi ha persones amb cossos molt diferents: gent alta, gent baixeta, gent de mitjana alçada, gent amb el nas gros, altres que han de portar ulleres, altres que tenen pigues i granets a la cara, altres que són més prims, altres més corpulents.... Aquí està la gràcia, que cadascú tenim un físic diferent! Has d'acceptar-te tal i com ets, ja que si fas esforços per intentar canviar el teu cos, només aconseguiràs estar malament i frustrar-te: et repeteixo, no podem modelar el cos som si fos de fang o plastilina.
Sembla que tu ja portes força temps obsessionada amb tot això, de manera que has arribat a pensar que si aconsegueixes aprimar seràs feliç... Aquest tipus de pensament està molt relacionat amb el que té una persona quan està patint un trastorn de la conducta alimentària. Aquests canvis que estàs fent en la teva alimentació no són gens saludables. Pensa que el nostre cos i cervell funcionen gràcies a la energia que ens proporcionen els aliments, i tu estàs menjant quantitats que estan per sota del que necessites.
Et recomano que pensis sobre tot això que t'he escrit i que siguis valenta i t'atreveixis a explicar tot el que t'està passant als pares. Per les teves paraules està clar que no t'ho estàs passant gens bé, que no et sents a gust amb tu mateixa, que estàs fent esforços per canviar el teu cos pensant (erròniament) que quan t'aprimis ja seràs feliç... Parla-ho amb els pares i aneu al metge. En la nostra opinió necessites ajuda d'un professional que et pugui donar informació i aconsellar què pots fer per estimar-te, respectar-te i valorar-te.
Si vols, pots posar-te en contacte (tant tu com els teus pares) amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (ACAB) i trucar-nos per telèfon per a xerrar una estoneta. La web és www.acab.org i el telèfon és el 93 454 91 09. Pots preguntar per mi (Laura) o per la Sara i t'atendrem encantades.
Simplement volem ajudar-te, però per a fer-ho necessitem que expliquis el que ens has explicat a nosaltres als pares i que pugueu venir un dia a l'ACAB o trucar-nos per telèfon i us assessorarem.
Un petó ben fort i ànims! Està en les teves mans deixar totes aquestes pors i inseguretats enrrere i tornar a ser la noia feliç que erets abans.
Laura Medrano